Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.04.2018, 13:00

Meranie televízneho obsahu v online? Je to začarovaný kruh

  • Otázka zbierania takzvaných hybridných dát je na Slovensku témou už dlhší čas.
  • Sledovanosť televízneho obsahu na iných zariadeniach ako televízor je stále nízka a významným spôsobom nezvyšuje inventory.
  • Závisí aj od toho, aký obsah na webe televízie ponúkajú, či je pre diváka zaujímavý a najmä, ako je spracovaný pre internet.
  • Slovensko je však malý trh a televízie nemajú budgety na to, aby vyrábali špeciálny obsah zvlášť pre internet.
Meranie televízneho obsahu v online? Je to začarovaný kruh
Zdroj: dreamstime

Na začiatku roka spustila v Českej republike Asociácia televíznych organizácií nový digitálny projekt. Už prvé výsledky merania video obsahu priniesli v susednej republike zaujímavé čísla. 

Prvenstvo patrí s 20 miliónmi spustených videí na webe, platforme HbbTV a v mobilných aplikáciách Českej televízii. Pri sledovaní internetovej ponuky verejnoprávneho vysielateľa strávili diváci 6,5 milióna hodín. V januári boli najsledovanejšími Prezidentský duel a epizódy seriálov Vzteklina a Dabing Street. Vo februári prekonalo rekord v počte spustených videí olympijské vysielanie. 

Ako je to na Slovensku? „Výsledky z Česka sú mimoriadne zaujímavé. Ukázali reálny obraz o konzumácii televízneho obsahu aj inde ako ‘v pohodlí obývačky’,” konštatuje Ľubica Hamarová, riaditeľka sekcie výskumu programu a vývoja formátov RTVS.

Online vysielanie zimnej olympiády na špeciálnom webe prinieslo rekord aj verejnoprávnej televízii. Už prvý zápas slovenských hokejistov prekonal dovtedajšie hodnoty v objeme prenesených dát. „Je zrejmé, že sledovanosť programov prostredníctvom online platforiem bude narastať, a preto neustále pracujeme na tom, aby online vysielanie fungovalo čo najlepšie,“ uviedol generálny riaditeľ Jaroslav Rezník. RTVS priniesol olympijské online vysielanie vo Full HD rozlíšení.

Vladimír Fatika, PMT: „Nemôžeme investovať značné

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.