Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.04.2018, 13:00

Meranie televízneho obsahu v online? Je to začarovaný kruh

  • Otázka zbierania takzvaných hybridných dát je na Slovensku témou už dlhší čas.
  • Sledovanosť televízneho obsahu na iných zariadeniach ako televízor je stále nízka a významným spôsobom nezvyšuje inventory.
  • Závisí aj od toho, aký obsah na webe televízie ponúkajú, či je pre diváka zaujímavý a najmä, ako je spracovaný pre internet.
  • Slovensko je však malý trh a televízie nemajú budgety na to, aby vyrábali špeciálny obsah zvlášť pre internet.
Meranie televízneho obsahu v online? Je to začarovaný kruh
Zdroj: dreamstime

Na začiatku roka spustila v Českej republike Asociácia televíznych organizácií nový digitálny projekt. Už prvé výsledky merania video obsahu priniesli v susednej republike zaujímavé čísla. 

Prvenstvo patrí s 20 miliónmi spustených videí na webe, platforme HbbTV a v mobilných aplikáciách Českej televízii. Pri sledovaní internetovej ponuky verejnoprávneho vysielateľa strávili diváci 6,5 milióna hodín. V januári boli najsledovanejšími Prezidentský duel a epizódy seriálov Vzteklina a Dabing Street. Vo februári prekonalo rekord v počte spustených videí olympijské vysielanie. 

Ako je to na Slovensku? „Výsledky z Česka sú mimoriadne zaujímavé. Ukázali reálny obraz o konzumácii televízneho obsahu aj inde ako ‘v pohodlí obývačky’,” konštatuje Ľubica Hamarová, riaditeľka sekcie výskumu programu a vývoja formátov RTVS.

Online vysielanie zimnej olympiády na špeciálnom webe prinieslo rekord aj verejnoprávnej televízii. Už prvý zápas slovenských hokejistov prekonal dovtedajšie hodnoty v objeme prenesených dát. „Je zrejmé, že sledovanosť programov prostredníctvom online platforiem bude narastať, a preto neustále pracujeme na tom, aby online vysielanie fungovalo čo najlepšie,“ uviedol generálny riaditeľ Jaroslav Rezník. RTVS priniesol olympijské online vysielanie vo Full HD rozlíšení.

Vladimír Fatika, PMT: „Nemôžeme investovať značné

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.