Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.05.2018, 12:51

Zápas Slovenska s Českom pokoril hranicu milión divákov

V sobotu odohralo Slovensko svoj prvý zápas na MS v hokeji. Program komerčných televízií nemal šancu ani na priemernú sledovanosť.

Zápas Slovenska s Českom pokoril hranicu milión divákov
Zdroj: TASR

V sobotu večer odohrala slovenská hokejová reprezentácia svoj prvý zápas na Majstrovstvách sveta. Duel s Českom, ktorý naši hokejisti prehrali v predĺžení 2:3, sa stal najsledovanejším programom dňa v obidvoch cieľových skupinách divákov, k obrazovkám Jednotky pritiahol priemerne 966-tisíc divákov nad 12 rokov pri podiele takmer 50 percent. Počet divákov počas zápasu rástol, v dramatickej tretej tretine a pri predĺžení bolo pri obrazovkách viac než milión divákov.

Počas prvej tretiny bolo pri obrazovkách 855-tisíc divákov a Jednotka dosiahla podiel 46 percent, v druhej tretine sa počet divákov blížil k miliónu - prekročil 990-tisíc divákov s podielom 46,9 percenta. Tretiu tretinu už sledovalo 1,04 milióna divákov a Jednotka mala trhový podiel 54,1 percenta v univerzálnej skupine divákov nad 12 rokov.

​V mladšej skupine divákov 12-54 rokov sa podiely hýbali po tretinách od 52 až po 60 percent, sledovanosť bola od 16 do 21 percent. Vysokú sledovanosť mali aj hokejové štúdiá medzi tretinami a nová dokumentárna séria o reprezentantoch, ktorí sa zaslúžili o najväčšie úspechy slovenského hokeja. Novinka Aj oni boli pri medailách si pozrelo v prestávke zápasu 783-tisíc divákov s podielom takmer 38 percent.

Program komerčných televízií mal voči hokeju podľa očakávaní nízku sledovanosť. Zelená míľa na Markíze si pripísala podiel okolo 10 percent, Titanic na JOJ dosiahol necelých 9 percent.

Nedeľný zápas Slovenska so Švajčiarskom už nemal takú sledovanosť ako zápas s českou reprezentáciou. Nepriaznivý vývoj zápasu sa premietol aj do počtu divákov pri obrazovkách. Najsledovanejšia bola prvá tretina, kedy bolo pri obrazovkách 810-tisíc divákov nad 12 rokov a Jednotka dosiahla sledovanosť 17,4 percenta s podielom cez 38 percent v skupine divákov nad 12 rokov.

Diváci však postupne odchádzali, druhú tretinu si pozrelo 740-tisíc divákov a tretiu 640-tisíc divákov. Ich podiel sa hýbal nad 33 percentami. V skupine mladších divákov 12-54 rokov to bolo od 44 do 40 percent pri sledovanosti od 16 do 14 percent.

Semifinálové kolo SuperStar na Markíze spadlo na rating 6 percent s podielom cez 17 percent, Sklenené peklo na JOJ dosiahlo podiel pod 9 percentami rovnako ako sobotný Titanic.

Vysokú sledovanosť mal aj podvečerný zápas Česka so Švédskom. Dosiahol podiel okolo 22 percent, repríza Susedov sa musela uspokojiť so 17 percentami v skupine divákov 12-54.

​​Slovenských hokejistov čaká ďalší zápas s Rakúskom v utorok 8. mája o 16:15, s Francúzmi sa stretnú vo štvrtok 10. mája rovnako o 16:15. Obidva zápasy odvysiela Jednotka.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.