16.05.2018, 14:30

Facebook odstránil takmer 866 miliónov príspevkov a 583 miliónov falošných účtov

Odstránené príspevky tvoria spamy, nevhodný sexuálny obsah, nenávistné oznámenia a teroristická propaganda.

Mark Zuckerberg
Zdroj: TASR

Spoločnosť Facebook vôbec prvýkrát zverejnila konkrétne čísla týkajúce sa boja proti problémovým príspevkom a falošným účtom na svojej sociálnej sieti. Podľa správy o vymáhaní komunitných štandardov odstránil Facebook za prvé tri mesiace roka 2018 takmer 866 miliónov príspevkov a 583 miliónov falošných účtov.

Najväčšiu kategóriu medzi zablokovanými príspevkami tvoril s 837 miliónmi prípadov obsah, ktorý Facebook označuje ako spam. Ide o "neautentickú aktivitu" prevádzkovanú automatizovanými systémami či koordinované zverejňovanie obsahu na viacerých účtoch zároveň s cieľom šíriť "zavádzajúce" oznámenie, či už komerčnej alebo inej povahy.

Zvyšok odstránených príspevkov tvorí nevhodný sexuálny obsah- 21 miliónov. Ďalej príspevky, ktoré "glorifikujú násilie alebo oslavujú utrpenie a poníženie iných" (3,4 milióny), nenávistné oznámenia (2,5 milióna) a teroristická propaganda (1,9 milióna).

Facebook zároveň uviedol, že drvivú väčšinu nevhodného obsahu odhalili firemné systémy skôr, než ho ktokoľvek z používateľov nahlásil. V prípade spamu to bolo údajne takmer 100 percent, u fotiek a videí zobrazujúcich nahotu 96 percent a v prípade násilného obsahu 86 percent. Pri identifikácii prejavov nenávisti "ešte technológie tak dobre nefunguje" a nahlásila len 38 percent následne odstránených príspevkov.

Prevádzkovateľ najväčšej sociálnej siete sveta čelí dlhšiu dobu tlaku kvôli problémom s reguláciou nenávistného či násilného obsahu a ako zástupcovia svetových vlád, tak akademici či aktivisti kalifornskú spoločnosť dlho vyzývajú, aby do svojich postupov proti týmto fenoménom vniesla viac svetla. Viceprezident Facebooku pre manažment produktov Guy Rosen teraz uviedol, že firma za posledných 18 mesiacov v tomto smere svoje snahy výrazne zintenzívnila a plánuje o odstraňovaní obsahu zverejňovať správy približne každých šesť mesiacov.

"Toto je začiatok cesty, nie jej koniec, a my sa snažíme byť tak otvorení, ako to len ide," citoval denník The Guardian Richarda Allan, ktorý pôsobí ako viceprezident verejných záležitostí pre Európu, Blízky východ a Afriku.

Denník The New York Times ale vidí v otvorenosti Facebooku rezervy, keď napríklad spoločnosť neposkytla príklady príspevkov, ktoré odstránila ako príliš násilné alebo nenávistné. "Sociálna sieť uviedla, že zo svojich stránok za prvé tri mesiace roka 2018 zmazala viac príspevkov ako v poslednom štvrťroku minulého roka, ale neuviedla žiadne konkrétne čísla z minulých rokov, teda je ťažké posúdiť, do akej miery svoje úsilie zvýšila," napísal americký denník .

"Je to výborný prvý krok," napísal The Guardian o novej správe Jillian Yorkovci z organizácie Electronic Frontier Foundation, ktorá monitoruje slobodu prejavu na internete. "Nemáme však predstavu o počte nesprávne zmazaných príspevkov, o počte sťažností, po ktorých je obsah obnovený. Tiež by sme radi videli lepšie informovanie užívateľov, keď dôjde k zásahu na ich účte, aby vedeli o konkrétnom prečine," dodala.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.