Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.05.2018, 10:21

Kráľovská svadba a hokej boli najsledovanejšími programami soboty

Svadba Harryho a Meghan dominovala v širšej skupine divákov, hokejové semifinále viedlo v mladšej cieľovke.

Kráľovská svadba a hokej boli najsledovanejšími programami soboty
Zdroj: koláž Stratégie

Televíznymi udalosťami soboty boli kráľovská svadba princa Harryho s Meghan Markle a semifinále Majstrovstiev sveta v hokeji.

Priamy prenos z britskej udalosti roka vysielala od 12:00 televízia Markíza. Takmer trojhodinový prenos z kráľovskej svadby sa stal najsledovanejším sobotňajším programom v rámci ponuky všetkých slovenských televízií v cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov. Pri obrazovkách bolo 423-tisíc divákov a Markíza si pripísala sledovanosť 9,1 percenta s podielom nad 48 percent. Najvyššie zastúpenie pri obrazovkách mali mladé ženy vo veku od 12 do 24 rokov (62 percent).

​Sledovanosť kráľovskej svadby kulminovala v čase po 14:00, kedy si princ Harry a Meghan Markle vymenili svoje manželské sľuby. Najväčšiu pozornosť mal priamy prenos v čase 14:08, kedy bolo pri obrazovkách Markízy 549-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Moderátormi relácie boli Zlatica Švajdová Puškárová a Roman Juraško, zo štúdia priebeh svadby komentovali odborníčka na protokol a kráľovskú rodinu Katarína Diková Strýčková, historik Jakub Drábik a módna návrhárka Jana Pištejová. Priamo z Windsoru prinášala živé vstupy redaktorka Televíznych novín Ivana Miklánková.

Zdroj: TV Markíza

​Kráľovská svadba výrazne zabodovala aj v strategickej cieľovej skupine 12-54, v rámci ktorej išlo o najsledovanejší nešportový program dňa. V tejto cieľovej skupine si Markíza pripísala sledovanosť 6,5 percenta s trhovým podielom takmer 46 percent.

Televízia JOJ uviedla večer v premiére film Harry a Meghan – Kráľovská romanca, ktorý odvysiela len pár dní po svetovej premiére. Romantický príbeh zaznamenal sledovanosť 5,3 percenta s podielom necelých 18 percent a stal sa najsledovanejším programom televízie JOJ a druhým najsledovanejším nespravodajským programom dňa.

Premiéra dokumentu Harry a Meghan - Kráľovskí rebeli, ktorý odvysielala televízia JOJ poobede o 15:50, si pripísal podiel necelých 9 percent.

​V strategickej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov bolo najsledovanejším programom dňa semifinále Majstrovstiev sveta v hokeji. Večerný zápas Kanady a Švajčiarska, ktorý vysielala Dvojka, si pripísal si sledovanosť 7,9 percenta a trhový podiel 24,5 percenta. V širšej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov bol zápas druhým najsledovanejším programom soboty (po priamom prenose zo svadby), pripísal si sledovanosť 9 percent a podiel 21,5 percenta.

Kanada - Švajčiarsko
Zdroj: Reuters

​Večerný program Markízy  - film Podfukári 2 - si v konkurencii hokeja a filmu o Harry a Meghan pripísal sledovanosť len 4,5 percent a podiel 15,6 percenta.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.