Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.05.2018, 15:30

Diváci sa najviac sťažovali na objektivitu spravodajstva a nevhodnosť programov

Najvyššie sankcie si odniesli komerčné televízie, vysokú pokutu dostalo aj lokálne rádio.

Diváci sa najviac sťažovali na objektivitu spravodajstva a nevhodnosť programov
Zdroj: Bigstock

Celkovo 288 sťažností týkajúcich sa obsahu vysielania zaevidovala v roku 2017 Kancelária Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Najviac z nich, 116, sa vzťahovalo na objektivitu a vyváženosť spravodajských a politicko-publicistických programov. Vyplýva to zo Správy o stave vysielania, ktorú v stredu 110 hlasmi odobrili poslanci NR SR.

Druhý najvyšší počet sťažností, 76, namietalo nevhodnosť vysielaných programov vo vzťahu k ochrane maloletých, 32 podnetov sa vzťahovalo na vysielanie reklamy, telenákupu, umiestňovanie produktov či sponzoring, ďalších 32 sa týkalo ľudskej dôstojnosti a ľudskosti. Zvyšných 59 sťažností malo iný charakter, resp. sa vzťahovalo na rôzne iné ustanovenia zákona o vysielaní. Rovnako ako v minulosti sa prešetrovalo pri niektorých podaniach súčasne viacero podnetov, to znamená, že smerovali voči viacerým vysielateľom alebo namietali rôzne porušenia zákona v rôznych programoch.

O rekordných pokutách uplynulého roka sme písali v tomto článku:

​Najväčší počet sťažností (63) smeroval voči televízii JOJ. O niečo menej (56) smerovalo voči RTVS - Jednotka, TV Markíza (40) a TA3 (25). Voči regionálnym a lokálnym televíznym vysielateľom smerovalo vlani deväť sťažností. V rozhlasovom vysielaní ich RVR zaevidovala 39, z toho 32 sa týkalo Slovenského rozhlasu.

Z celkového počtu vybavených sťažností týkajúcich sa obsahu vysielania bolo 20 opodstatnených, 181 neopodstatnených a tri boli v časti posúdené ako opodstatnené a v časti ako neopodstatnené, a to z dôvodu, že sťažovatelia namietali v podaniach viacero porušení ustanovení zákona. Pri siedmich sťažnostiach musela rada skonštatovať ich nepreskúmateľnosť. Tieto podnety boli totiž doručené v čase, keď už vysielateľovi uplynula zákonom stanovená 45-dňová lehota archivácie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.