Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.06.2018, 13:05

Susedia majú letnú pauzu. Vrátia sa opäť na jeseň

Sitkomu sa podarilo stať fenoménom aj po 11 rokoch.

Susedia majú letnú pauzu. Vrátia sa opäť na jeseň
Zdroj: TV Markíza

Keď sa legendárni Susedia objavili v roku 2006 na obrazovkách televízie Markíza, okamžite si získali obrovské množstvo fanúšikov a stali sa najsledovanejším pôvodným seriálom. Televízia odvysielala od jesene 2006 do konca roka 2007 tri série, každú so 17 epizódami. Sitkom postupom času dosahoval sledovanosť nad milión divákov a trhový podiel nad 60 percentami.

Rovnaký úspech zaznamenali Susedia aj pri svojom návrate po jedenástich rokoch. Prvá epizóda pritiahla k obrazovkám rekordný počet divákov. Pozrelo si ju takmer 1,1 milióna divákov nad 12 rokov a Markíza dosiahla mimoriadne vysoký trhový podiel 45,1 percenta a sledovanosť 22,8 percenta v obchodne dôležitej skupine divákov 12-54 rokov.

V oboch cieľových skupinách išlo o vôbec najsledovanejší program na slovenskom televíznom trhu od hokejových majstrovstiev sveta v roku 2016. Hoci ďalším epizódam sledovanosť postupne klesala, stále zostali najsledovanejším programom dňa a vysoké výkony dosahovali aj v nedeľných podvečerných reprízach.

Zdroj: TV Markíza

​Markíza mala pripravených 10 častí a ďalšie pokračovanie nechávala otvorené. Už po odvysielaní prvých štyroch bolo zrejmé, že seriál dokáže aj po dlhoročnej prestávke zaujať divákov a má stále veľký potenciál. Obsadil prvú priečku v sledovanosti pôvodných programov a spolu s denným seriálom Oteckovia sa stal lídrom vysielania Markízy.

Televízia pokračovala bez prerušenia ďalšími epizódami a obnovení Susedov tak mali až 25 epizód. Ustúpiť im musela aj Horná Dolná, ktorá sa presunula do štvrtkového prime-time. Jej sledovanosti to však neublížilo.

"Obrovský divácky záujem sprevádzaný výbornými výsledkami sledovanosti nás presvedčili, že výroba ďalších epizód má zmysel. Diváci sa tak môžu tešiť na ďalšie príbehy Susedov aj po skončení aktuálnej série," uviedol pre Stratégie Lukáš Kočíšek, PR manažér televízie. 

Pondelková kombinácia zábavy - Susedia, Kuchyňa a Kredenc Markíze vychádzala. V pondelok 26. marca dokonca dosiahla celá skupina (Markíza, Doma, Dajto) najvyšší celodenný trhový podiel od začiatku roka (36,2 percenta) a v prime-time 19:00-23:00 štvrtý najlepší tohtoročný podiel na trhu (35,9 percenta) v obchodne relevantnej skupine divákov 12-54 rokov.

V pondelok 18. júna odvysielala Markíza poslednú epizódu štvrtej série. Hoci si pripísala najnižšiu sledovanosť z doterajších častí, jej sledovanosť bola slušná. Pri obrazovkách bolo 406-tisíc divákov nad 12 rokov. a dosiahli sledovanosť 8,1 percenta a podiel 23,1 percenta v cieľovej skupine 12-54.

Zdroj: TV Markíza

​Priemerne si štvrtú sériu pozrelo 579-tisíc divákov nad 12 rokov a sledovanosť dosiahla 11,8 percenta s podielom 31,7 percenta. Sitkom sa vráti na obrazovky Markízy s ďalšími premiérovými epizódami po letnej prestávke na jeseň. Bližší termín zatiaľ televízia neuvádza.

Sledovanosť štvrtej série Susedov:

Dátum Rtg000 (12+) Rtg% (12-54) Share (12-54)
PRIEMER 579 11,8 31,7
01.01.2018 1056 22,8 45,1
08.01.2018 744 16,3 39,6
15.01.2018 672 14,1 36,0
22.01.2018 661 13,2 33,0
29.01.2018 658 13,3 33,9
05.02.2018 605 12,7 34,1
12.02.2018 625 12,9 33,0
19.02.2018 641 12,7 33,0
26.02.2018 626 13,0 32,7
05.03.2018 590 11,5 29,8
12.03.2018 611 12,4 32,1
19.03.2018 532 10,7 28,8
26.03.2018 628 12,1 32,5
02.04.2018 604 12,7 27,5
09.04.2018 565 11,3 31,6
16.04.2018 582 11,9 32,6
23.04.2018 532 10,6 31,5
30.04.2018 504 10,3 31,3
07.05.2018 437 8,4 26,6
14.05.2018 479 9,5 26,7
21.05.2018 463 9,1 27,2
28.05.2018 491 10,4 31,6
04.06.2018 414 8,2 26,9
11.06.2018 423 8,7 26,5
18.06.2018 406 8,1 23,1

​Fenomén Susedov prekročil aj hranice Slovenska. Slovinská televízia Pop TV sa rozhodla vyrobiť vlastnú verziu s názvom Lepo je biti sosed. Podľa slovenských scenárov si nakrútili všetky tri série s vlastnými hercami. Adaptácia bola taká úspešná, že ďalšie tri série si vyrobili podľa vlastných scenárov. Susedia sa teda v Slovinsku dočkali až šiestich sezón a vysielali sa v rokoch 2008 až 2011. V slovinskej verzii sa László vola Ivo, Ildikó je Silvika, František je Beno, Zuza je Žuža a Marta je Pamela. 

Zdroj: Pop TV

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.