Naše možnosti pracovných príležitostí sa rozšírili o ďalšie členské štáty, v ktorých je šanca sa zamestnať, na druhej strane sme zaznamenali aj opačný efekt - na Slovensku nachádzajú pracovné príležitosti aj cudzinci z ostatných členských krajín.unia.sk
StoryEditor

Nová smernica EÚ nepovedie k zániku internetu, uviedli vydavatelia tlače

28.06.2018, 17:20
Autor:
ČTKČTK
Návrh smernice EÚ dáva vydavateľom ochranu ich diel podobnú tej, akú majú hudobníci alebo filmári.

Tvrdenie, že nová smernica o autorskom práve, ktorú bude budúci týždeň schvaľovať Európsky parlament, zapríčiní zánik internetu, je dezinformácií a zaváňa strašením, uviedli podľa agentúry Reuters zástupcovia vydavateľov.

Návrh smernice, ktorý okrem iného dáva vydavateľom právo na spravodlivý podiel z využitia ich autorských diel internetovými gigantami ako Google alebo Facebook, prešiel minulý týždeň výborom pre právne veci Európskeho parlamentu. Europoslanci by ho mali schvaľovať budúci štvrtok 5. júla.

Týždeň pred kľúčovým hlasovaním obe strany zintenzívnili svoje aktivity a snažia sa získať europoslancov na svoju stranu. Ako poznamenala agentúra Reuters, zákonodarcovia zrejme sprísnenie pravidiel autorského práva podporia. Kampaň posledných dní by však ešte mohla hlasovanie ovplyvniť.

Návrh smernice, ktorú Európska komisia predložila už v roku 2016, dáva vydavateľom ochranu ich diel podobnú tej, akú majú na internete hudobníci alebo filmári. Europarlament by mal teraz odsúhlasiť svoju pozíciu k novej norme ako celku, až potom začnú vyjednávania s členskými štátmi o jej konečnej podobe.

"Prebieha cynická kampaň technologických spoločností, ktoré zaplavujú internetové schránky europoslancov strašením, že smernica o autorskom práve bude znamenať koniec internetu," uviedla lobistická skupina Impala, ktorá zastupuje okrem iného nezávislých hudobných vydavateľov. "Uvedomte si, prosím, že ide už o 20. výročie ich prvého tvrdenia, že normy o autorských právach položí internet. A nikdy sa to nestalo," dodala.

Kľúčový článok návrhu je najmä ten, podľa ktorého majú mať vydavatelia nárok na spravodlivý podiel za použitie ich vlastníctva obsahu na internete. Doteraz totiž väčšina príjmov z reklamy putuje k technologickým firmám, ako je práve Google, Facebook či Twitter.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:05