Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.06.2018, 12:07

Ako sa z obdivovateľov Trenčianskeho hradu stali Kotlebovci. Facebook spustil prevratnú novinku

Ukazuje, kto je za každou jednou reklamou a stránkou.

Ako sa z obdivovateľov Trenčianskeho hradu stali Kotlebovci. Facebook spustil prevratnú novinku
Zdroj: Facebook

V záujme zlepšenia transparentnosti reklám Facebook a Twitter pripravujú vlastné nástroje, pomocou ktorých môže verejnosť vidieť všetky reklamy, ktoré im boli sprostredkované.

Prinášajú nástroj, ktorý odkrýva informácie o tom, kto je za každou jednou reklamou na platformách a napríklad aj to, ako sa postupom času menili názvy stránok, ktoré už mali nejaký počet followerov. 

Týmto krokom sa pokúšajú napraviť problémy súvisiace s politickou reklamou. Plánujú pomôcť používateľom a verejnosti lepšie pochopiť, kto kupuje reklamy na platformách a kto ich následne vidí.

Na Facebooku si používatelia budú môcť pozerať jednotlivé stránky tak, že kliknú na „Informácie a reklamy“. Funkcia zobrazuje aktívne bežiace reklamy na Facebooku, Instagrame aj Messengeri. V tejto sekcii bude možné dohľadať aj informácie o demografických a reklamných zacieleniach na politické reklamy.

Pozrite si príklad, ako sa menil názov fanpage Ľudovej strany. Pôvodná stránka Keď jazdíme my z roku 2017 bola tento rok premenovaná na Ľudovú stranu. 

Zdroj: Facebook

​Takisto ďalšia Kotlebova fanpage. Z Aj tak má Trenčín NAJKRAJŠÍ Hrad sa v roku 2016 stala Kotleba - Ľudová strana Naše Slovensko - Trenčiansky kraj.

Zdroj: Facebook

Máme tu aj iný príklad stránky. Pozrite sa, ako sa premenovávala stránka, ktorá nakoniec patrí iniciatíve V teniskách, ktorá sa snaží šíriť demokratické hodnoty spoločnosti.

Zdroj: Facebook

Po zavedení nástroja na Facebook prichádza na rad aj Twitter. Nástroj nazvaný Centrum transparentnosti reklám sa bude dať použiť rovnakým spôsobom, ako keď používatelia hľadajú tweety. Zahŕňa aj všetky reklamné kampane, ktoré boli spustené v priebehu niekoľkých týždňov.

Zdroj: Adweek

​Pre politických inzerentov v USA bude Centrum transparentnosti reklám obsahovať aj informácie o fakturácii, koľko peňazí bolo investovaných do kampane, údaje o zobrazeniach pre každý tweet a podrobnosti o demografickom zacielení.

Podľa Adweeku nebude funkcia Twitteru obmedzená iba na používateľov služby. Podľa Brucea Falcka, generálneho manažéra produktovej a inžinierskej skupiny Twitter, nástroj nevyžaduje účet na platforme a bude dostupný aj pri odhlásení. 

"V budúcnosti budeme spúšťať konkrétnu politiku týkajúcu sa reklám, ako aj vylepšenia samotného Centra transparentnosti reklám," napísal Falck na svojom blogu. "Okrem toho skúmame, ako prispôsobiť a internacionalizovať reklamy politickej kampane a ich vydávanie."

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.