Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.07.2018, 07:00

Kvalitná komercia je lepšia ako nekvalitný pokus o umenie, hovorí producentka Adriana Kronerová

  • Prečo verila, že Milenky budú divákov baviť?
  • Prečo musia televízie testovať aj iný typ tvorby a neponúkať len lacnú zábavu?
  • Aké ďalšie filmy a seriály pripravuje?
Kvalitná komercia je lepšia ako nekvalitný pokus o umenie, hovorí producentka Adriana Kronerová
Zdroj: Adriana Kronerová / foto: Peter Mayer

Na obrazovky priniesla veľké reality show, ako nezávislá producentka pripravila pre Markízu seriály Kuchyňa či Milenky. So štvoricou herečiek z Mileniek pripravuje celovečerný film. Hovorí, že televízie by okrem programov na istotu mali testovať aj nové typy seriálov a prinášať kvalitnejšie produkty. Producentka Adriana Kronerová je presvedčená, že diváci si ich nájdu.

V máji skončili na obrazovkách Markízy seriály Milenky a Kuchyňa. Oba ste producentsky pripravovali a v oboch boli predlohou zahraničné koncepty. Ako vznikol nápad na ich adaptáciu?
Pri Milenkách som ako prvú nevidela originál verziu BBC, ale videla som ruskú adaptáciu na Channel 1 Russia. Veľmi sa mi páčila a napadlo mi, že by som seriál veľmi rada posunula aj našim ženám v slovenskej verzii. Pozrela som si potom aj britskú a americkú verziu a ponúkla som koncept Markíze.

Aká bola reakcia televízie?
S Milenkami sme prišli do Markízy už pred dvomi rokmi a v prvom kole sme ich nepresvedčili. Televízia to vnímala ako isté riziko, že je to príliš „HBO štýl“ a nie je to ich cieľovka. Medzitým sme nakrútili Kuchyňu a potom sa nám podarilo dohodnúť aj na Milenkách.

Bola to otázka financií?
Nie. Milenky rozhodne neboli najdrahší slovenský seriál, ktorý sa natočil za posledný rok.

Čím ste Markízu presvedčili, aby šla do rizika? Predsa len, je to iný typ seriálu, ako štandardne ponúka.
Z môjho pohľadu to nebolo riziko, verila som, že projekt bude úspešný. Programov na istotu majú dosť a taká veľká stanica si môže dovoliť testovať iný typ seriálov, než na aké sú ich diváci zvyknutí. Aj to musí robiť. Ak by pokračovali len v tom, čo majú teraz, tak sa môže stať, že keď sa zmení dopyt, nebudú vedieť včas zareagovať.

Čo napokon rozhodlo?
Argumentovala som tým, že je to diera na trhu a treba to skúsiť. V tom čase prišla do kín aj Evitovka Všetko alebo nič, ktorú produkoval Peter Núňez, čo je vlastne tá istá cieľovka, a mala rekordnú návštevnosť. Bola som presvedčená o tom, že Milenky budú ženy baviť. (Ja sama som získala závislosť, keď som ich pozerala v zahraničnej verzii :).) Nejde len o to, že v seriáli sú pekné kostýmy a pekné prostredia. Riešia sa tam témy partnerských vzťahov, ktoré sú vnímané zo ženského pohľadu. A dotýka sa aj vážnejších tém, ako napr. eutanázia, umelé oplodnenie alebo vzťah s mladším mužom. A hlavne, ukazuje silu ženského priateľstva.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.