Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
18.07.2018, 20:34

Sledovanosť futbalu u nás rástla

O sledovanosti majstrovstiev sveta vo futbale rozhoduje úspech konkrétnych tímov, ako aj vysielací čas.

Sledovanosť futbalu u nás rástla
Zdroj: Reuters

Športové zápasy dokážu k televíznym obrazovkám stále pritiahnuť najviac divákov. I keď bývajú spravidla
najsledovanejšie, ich ratingy sledovanosti ovplyvňuje vždy niekoľko faktorov. Prvým je typ podujatia, národnosť športovcov, ale aj čas, keď sa športové zápasy vysielajú. A potom sú to aj nečakané prekvapenia. Tým sa počas týchto majstrovstiev stal úspech Chorvátska. Málokto očakával, že sa mu podarí dostať sa tak ďaleko a preskočiť tímy ako Anglicko, Brazília, Nemecko či Argentína. A tento úspech sa odzrkadlil aj v sledovanosti jednotlivých zápasov.

Chorváti zatraktívnili MS
Na Slovensku bol finálový zápas Francúzska a Chorvátska najsledovanejším, prilákal k obrazovkám 759-tisíc divákov starších než 12 rokov, RTVS celkovo dosiahla podiel na trhu 47,7 percenta. To bolo v tom čase najviac, aj v porovnaní s komerčnými televíziami. Tento duel bol zároveň u nás najsledovanejším
zápasom celého šampionátu v Rusku. Ak by sme ho porovnali s finálovým zápasom spred štyroch rokov, keď sa MS vo futbale konali v Brazílii a vo finále medzi sebou zápasili tímy Nemecka a Argentíny, finálový duel v Rusku bol úspešnejší. Zápas v tomto roku si vychutnalo o vyše 56-tisíc divákov viac, podiel bol v tomto roku vyšší o deväť percent. Finále sa však nesledovalo iba v televízii. Podľa vyjadrenia RTVS jednotlivé zápasy o celkové umiestnenie pútali pozornosť futbalových priaznivcov aj v online prostredí. V čase vysielania priamych prenosov na stránke futbal.rtvs.sk bolo zaznamenaných v zápase Francúzsko
– Chorvátsko 75-tisíc jedinečných zobrazení a v súboji o tretie miesto Belgicko – Anglicko 34-tisíc

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.