Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
28.07.2018, 13:00

Facebook či YouTube odmietajú zodpovednosť za príspevky na svojich stránkach

Britskí poslanci vyzývajú k prísnejšej regulácii. Sociálne médiá by mali byť zodpovedné za "škodlivý" obsah, ktorý zverejňujú.

Facebook či YouTube odmietajú zodpovednosť za príspevky na svojich stránkach
Zdroj: Reuters

Sociálne médiá, ako je napríklad internetová sieť Facebook, by mali podliehať prísnejšej regulácii. Podľa BBC to vyplýva zo správy výboru britského parlamentu pre digitálne technológie, kultúru, médiá a šport.

Výbor po škandále okolo spoločnosti Cambridge Analytica vyšetruje sociálne médiá v súvislosti so šírením falošných správ a ochranou súkromia užívateľov. Správu by mali oficiálne predstaviť v nedeľu, jej kópiu ale už v piatok zverejnil Dominic Cummings, riaditeľ kampane Vote Leave presadzujúcej odchod Británie z Európskej únie.

Spoločnosť Cambridge Analytica sa tento rok dostala do centra pozornosti kvôli obvineniu, že neoprávnene získavala osobné dáta desiatok miliónov užívateľov Facebooku. Tieto dáta v roku 2016 údajne využila pre podporu volebnej kampane Donalda Trumpa.

Správa parlamentného výboru varuje, že Británia čelí "kríze demokracie" v dôsledku šírenia zhubných názorov a manipulácia s osobnými údajmi. Odporúča prísnejšiu reguláciu sociálnych médií a opatrení proti ovplyvňovaniu voličov. Volebný zákon by sa mal podľa správy upraviť tak, aby odrážal zmeny v technikách volebnej kampane v digitálnej ére.

Správa tiež navrhuje zdanenie technologických firiem, prostredníctvom ktorého by sa prísnejšie regulácie financovali. Získané peniaze by mali byť použité aj na vzdelávacie programy a informačné kampane, ktoré by ľuďom pomohli rozoznávať dezinformácie a falošné správy.

Sociálne médiá by podľa správy výboru mali byť zodpovedné za "škodlivý" obsah, ktorý je ich prostredníctvom zverejňovaný. Firmy ako Facebook či YouTube pritom zodpovednosť za príspevky na svojich stránkach odmietajú a označujú sa za obyčajnú platformu pre ich zverejňovanie, nie za vydavateľa.

"Firmy pôsobiace v oblasti sociálnych médií sa nemôžu schovávať za vyhlásenie, že sú len platformou, a tvrdiť, že sú technologickými firmami, ktoré nehrajú žiadnu úlohu v regulácii obsahu na svojich stránkach. To nie je pravda; neustále menia, čo sa na ich stránkach zobrazuje a čo nie, a to na základe algoritmov i ľudských zásahov, "píše sa v správe výboru.

Viceprezident spoločnosti Facebook Richard Allan uviedol, že výbor poukázal na niektoré dôležité témy. "Zdieľame ich cieľ zabezpečiť, aby politická propagácia bola poctivá a transparentná, a súhlasíme, že sú potrebné zmeny volebných pravidiel," citoval Allana denník The Wall Street Journal.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.