Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.08.2018, 00:00

Slovenské filmy si tento rok na milión nesiahnu

  • Aké filmy vedú rebríčky návštevnosti?
  • Ktorý film má najväčšie tržby?
  • Stúpa alebo klesá návštevnosť filmov?
Slovenské filmy si tento rok na milión nesiahnu
Zdroj: Arina

V prvom polroku tohto roka prišlo na Slovensku do kín 2,6 milióna divákov, ktorí si pozreli viac než 96-tisíc predstavení. Kiná na tržbách zarobili 14,5 milióna eur.

Voči rovnakému obdobiu minulého roka, kedy návštevnosť prekonala hranicu 3,5 milióna divákov, je to pokles o štvrtinu. Uplynulý rok bol však výnimočný a návštevnosť prekonávala historické rekordy, na čom mali zásluhu najmä slovenské filmy.

"V minulom roku bola návštevnosť v kinách najvyššia za posledných desať rokov. Pripisujeme to najmä úspechu viacerých slovenských filmov – Únos, Čiara, Všetko alebo nič, Cuky a Luky, Špina. V tomto roku bude náročné udržať túto úroveň, ale možnosť vidíme vo viacerých hitoch ako: Mission Impossible 6, Tomb Rider, Ready Player One, Avengers: Infinity War, Solo: A Star Wars Story, Jurský svet, Ant-Man and Wasp a mnohé iné," hovorí Lucia Kršáková zo spoločnosti New Age Advertising.

Neočakávalo sa, že vysoká návštevnosť z minulého roka sa v tomto roku zopakuje. Pozitívne však je, že počet divákov neklesol pod čísla z roka predtým, ale dosiahol rovnakú hodnotu. Aj v roku 2016 návštevnosť kín totiž výrazne stúpla a tržby prevádzkovateľov kinosál dosiahli dovtedajšie maximum.

Zdroj: UFD/AVF

​​​Slovenské filmy sa v 1. polroku tohto roka podieľali na návštevnosti 4 percentami, čo predstavuje necelých 105-tisíc divákov pri tržbách 504-tisíc eur. Návštevnosť filmov z domácej produkcie sa tak po uplynulom rekordnom roku vrátila na relatívne nízku úroveň z predošlých rokov.

Výnimočná návštevnosť slovenských filmov, ktorá uplynulý rok na začiatku augusta prekonala hranicu milión divákov, sa tak skoro nezopakuje. Dovtedy nedosiahnuteľnú métu pokorila najmä mimoriadne vysoká návštevnosť troch filmov – Všetko alebo nič, Únos a Čiara.

Na čo chodia Slováci do kina?

Najnavštevovanejším bol v prvom polroku film Päťdesiat odtieňov slobody. Do kín si prišlo pozrieť záverečnú časť trilógie 199-tisíc divákov, čo je o 10-tisíc viac, než prišlo pred rokom na Päťdesiat odtieňov temnoty. Romantická snímka si pripísala tržby vo výške 1,13 milióna eur.

Druhá priečka v počte divákov patrí marvelovke Avengers: Nekonečná vojna. Dosiahla návštevnosť 182-tisíc, ale pripísala si prvenstvo v dosiahnutých tržbách, keď o pár tisíc eur prekonala Päťdesiat odtieňov slobody. Tretia priečka patrí rovnako marvelovke Deadpool 2 so 144-tisíc divákmi.

Dvesto tisícovú hranicu však neprekonala žiadna snímka, na rozdiel od minulého polroka, kedy sa to podarilo dvom snímkam, a to obidvom slovenským: evitovke Všetko alebo nič (337-tis. divákov do 30. 6. 2017) a dráme Únos (277-tis.).

TOP 10 najnavštevovanejších filmov v kinách za 1. polrok 2018:

Por. Titul Produkcia Premiéra Divákov Tržby (€)
1. Päťdesiat odtieňov slobody US 08.02.2018 198 896 1 134 701
2. Avengers: Nekonečná vojna US 26.04.2018 182 147 1 138 270
3. Deadpool 2 US 17.05.2018 143 594 836 332
4. Coco US 04.01.2018 107 892 581 163
5. Jurský svet: Zánik ríše US 21.06.2018 96 383 568 310
6. Čierny panter US 15.02.2018 90 740 560 762
7. Ferdinand US 21.12.2017 83 766
*126 003
401 766
*611 498
8. Jumanji: Vitajte v Džungli US 21.12.2017 70 827
*113 184
412 495
*647 715
9. Králik Peter US 22.03.2018 65 078 328 664
10. Backstage SK 15.03.2018 61 424 320 979

Zdroj: Únia filmových distribútorov,
*celkový počet divákov a tržby od premiéry

Do top 10 sa v tomto roku zatiaľ dostala len jedna slovenská snímka. Tanečnému filmu Backstage tvorcovia spravili aj zaujímavú promotour po Slovensku a výsledkom je 61-tisíc divákov a tržby 321-tisíc eur.

Ďalšie slovenské snímky sa už s väčším záujmom divákov nestretli. Prekvapením je nízka návštevnosť Tlmočníka režiséra Martina Šulík, ktorý má na konte kultovú Záhradu z polovice 90. rokov. Na takmer 750 predstavení Tlmočníka prišlo len necelých 16-tisíc divákov. Do kín ich neprilákala ani silná téma, ani hlavní predstavitelia Jiří Menzel a Peter Simon

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.