Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.08.2018, 15:20

RTVS sa zapojila do merania návštevnosti webov. Od júla sa môže porovnávať s ostatnými portálmi

Podľa AIM Monitora v zobrazeniach RTVS vedú live prenosy a rádioweby.

RTVS sa zapojila do merania návštevnosti webov. Od júla sa môže porovnávať s ostatnými portálmi
Zdroj: RTVS.sk

RTVS od 1. júla vstúpila do merania návštevnosti webov AIM Monitor, ktorý je nezávislým auditovaným rebríčkom návštevnosti médií slúžiaci na verejnú prezentáciu výsledkov. Jednotný systém merania návštevnosti a rovnaké pravidlá pre všetky merané stránky zaručujú objektívne porovnateľné výsledky merania.

Verejnoprávne médium doposiaľ sledovalo dáta o návštevnosti internetu prostredníctvom platformy Google Analytics paralelne s píplemetrami. „Zapojenie do merania nám umožní získať auditované výsledky návštevnosti v kontexte trhu. Na základe nich budeme vedieť lepšie cieliť obsah určený pre koncesionárov prostredníctvom nových digitálnych projektov,“ uviedla Ľubica Hamarová, riaditeľka sekcie výskumu programu a vývoja formátov RTVS.

Počas júla dosiahla návštevnosť webu RTVS 595-tisíc užívateľov (RU) a skončila na 30. priečke. Z podstránok mali najväčší počet zobrazení (PV) špeciálny web Tour de France (tdf.rtvs.sk), Rádio Slovensko a Rádio_FM. 

Sledovanosť televízneho obsahu na webe závisí aj od toho, aký obsah na ňom televízie ponúkajú, či je pre diváka zaujímavý a najmä, ako je spracovaný pre internet. RTVS neponúka na webe spravodajskú alebo športovú sekciu, najvyššie zastúpenie majú live prenosy, rádioweby a archív.

Priemerná denná návštevnosť webu RTVS bola v júli na úrovni 60-tisíc RU, pričom mesačné maximum si pripísala 11. júla s takmer 117-tisíc návštevníkmi. Rekordnú návštevnosť spôsobili semifinálové súboje Majstrovstiev sveta vo futbale. Zápas Anglicka s Chorvátskom dosiahol rekord nielen v počte divákov pri obrazovkách, ale aj v on-line prostredí. V čase vysielania priameho prenosu bolo na stránke futbal.rtvs.sk zaznamenaných 72-tisíc jedinečných zobrazení.

Podobné weby na Slovensku a v Česku

Pre porovnanie, web Markízy skončil v júli na 17. mieste s viac než 794-tisíc návštevníkmi, portál televízie JOJ o priečku nižšie, keď si pripísal 763-tisíc RU. Spravodajská televízia TA3 mala 203-tisíc užívateľov. Z rádiowebov bol najnavštevovanejším portál rádia Expres (360-tis. RU), nasledovaný webom Europa 2 a Fun rádia (oba po 320-tisíc RU).

V susednej Českej republike bol najnavštevovanejším "televíznym" portálom júla web Primy, ktorý skončil s 2,76 milióna užívateľmi na 16. priečke v celkovom rebríčku. Na ďalšej priečke sa umiestnila Nova s 2,44 milióna užívateľmi, tesne nasledovaná Českou televíziou s 2,37 milióna užívateľmi.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.