Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.08.2018, 09:55

Udeľovanie Oscarov bude kratšie, ocenené budú aj obľúbené filmy

Vybrané kategórie budú vyhlasované počas reklamných prestávok.

Brian Cullinan (vľavo) hovorí s hercom Warren Beatty po výmene obálok v kategórii za najlepší film.
Zdroj: Reuters

Oscarový ceremoniál bude o niečo kratší a vznikne nová kategória pre divácky obľúbené filmy. Zmeny v utorok schválilo vedenie americkej Akadémie filmového umenia a vied, ktorá tieto prestížne filmové ceny udeľuje. Cieľom je zamedziť úbytku divákov. Televízne prenosy v posledných rokoch sledovalo čoraz menej divákov a posledný ročník dokonca najmenej v histórii, napísal server časopisu The Hollywood Reporter.

​Kritici označovali galavečer za príliš dlhý a nudný, čo bolo dané predovšetkým existenciou 24 kategórií, z ktorých verejnosť zaujímali len niektoré. Vybrané kategórie tak budú po novom v losangeleskom divadle Dolby Theatre vyhlasované počas reklamných prestávok. Televízni diváci ale o ne neprídu, zostrih bude odvysielaný neskôr ešte počas priameho prenosu na stanici ABC. Nový koncept počíta s trvaním tri hodiny namiesto zhruba tri a pol.

Akadémia tiež oznámila, že vytvorí "novú kategóriu pre mimoriadne úspešné populárne filmy". Ako bude snímky pre túto kategóriu vyberať, ešte nie je jasné.

Podľa The Hollywood Reporter budú niektorí zrejme namietať, že takáto kategória poškodí prestíž Oscarov. Časopis ale usudzuje, že to nie je pravda, pretože divákov nezaujíma ani tak meno moderátora alebo dĺžka prenosu, ako práve súťažné filmy. Ich obľuba potom priamo súvisí so sledovanosťou ceremoniálu, ktorého deväťdesiaty prvý ročník sa uskutoční 24. februára 2019. "A priepasť medzi filmami, na ktoré ľudia chodia do kina, a tými, ktoré nominuje akadémia, nikdy nebola väčšia," konštatoval The Hollywood Reporter.

Podľa neho je vysoko pravdepodobné, že ak akadémia stihne novú kategóriu zaviesť už pri nadchádzajúcom ročníku, sledovanosť ceremoniálu vzrastie, pretože na Oscaroch budú zastúpené trháky ako Black Panther, Avengers: Infinity War, Deadpool 2, Mission: Impossible - Fallout alebo Mamma Mia! Here We Go Again a ich hviezdy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.