Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.08.2018, 00:08

Šéf aplikácie Viber: V mnohom sme predbehli dobu

Viber sa snaží byť do vysokej miery lokálny, pretože si cení kultúrnu a národnú diverzitu,aj o tom bude hovoriť na Online summite Atanas Raykov, ktorý má na starosti rozvoj značky aj na Slovensku.

Šéf aplikácie Viber: V mnohom sme predbehli dobu
Zdroj: archív A.V.

Viber si cení kultúrnu a národnú diverzitu, aj preto chce spraviť svoje služby šité na mieru pre lokálny kontext. Aj o tom bude hovoriť na konferencii Online Summit 2018 hovorí Atanas Raykov, ktorý má na starosti rozvoj značky Viber aj na Slovensku. Prečo môže byť Viber zaujímavý pre zadávateľov?
Naším hlavným cieľom pre Slovensko je poskytnúť inovatívnejšie služby v oblasti komunikácie medzi ľuďmi, spoločnosťami a službami, ktoré budú bezplatné, bezpečné a spoľahlivé, a ktoré zvýšia náš podiel na slovenskom trhu. Už teraz sme v dvadsiatke najpopulárnejších aplikácií na trhu, čo je vynikajúca pozícia na prilákanie väčšieho množstva zákazníkov do nášho ekosystému.

Ako konkrétne chcete prilákať používateľov k Viberu?
Neustálou inováciou, tak ako doteraz. Viber je aplikácia, ktorá v Európe spravila z nálepiek main streamovú formu komunikácie. Taktiež sme ako prví predstavili úžasné a užitočné funkcie ako okamžité videá, chatové rozšírenia prepojené s obsahom rôznych služieb, in-app YouTube video playback, vymazávanie odoslaných správ z prijímateľovho zariadenia a prvý regionálny banking, objednávanie jedla a objednávanie taxislužby.

Ktorá cieľová skupina je pre vás najdôležitejšia?
I keď spájame ľudí rôzneho veku – od najmladších až po ich starých rodičov, čoraz viac sme zameraní na mladých profesionálov, ktorí sú digitálne zruční, zvedaví a ktorí majú tiež prostriedky a záujem vyťažiť čo najviac z našich inovatívnych služieb tak v osobnom, ako aj v profesionálnom živote. Toto je dôvod, prečo máme v strednej a vo východnej Európe najväčší prienik práve v tejto cieľovej kategórii.

A čo sa týka funkcií? Vidíme, že viaceré platformy dnes rozširujú svoje služby, aby sa stali čo najkomplexnejšou plnohodnotnou platformou.
Za najdôležitejšiu oblasť nášho najnovšieho vývoja považujeme bezpečnosť a súkromie. Veľmi tvrdo sme pracovali na budovaní najbezpečnejšej mainstreamovej komunikačnej aplikácie dostupnej máme ako základ, neukladáme žiadne správy a hovory na našich serveroch, ponúkame možnosť uzamknúť heslom špecifické chaty, nastaviť samodeštrukčný časovač na odoslané správy, môžete ľahšie kontrolovať preposielanie, fotenie screenshotov. Taktiež máte možnosť vymazať správy, ktoré ste zaslali, zo všetkých zariadení, ktoré ich prijali. Celkovo tieto funkcie spĺňajú náš sľub, že koncoví používatelia a biznisy majú k dispozícii alternatívu k dystopickej realite, ktorú sa Facebook snaží pretláčať vo svojom naratíve, že nie je možné mať súkromie a zároveň aj bezplatnú vysoko kvalitnú službu pre sociálnu komunikáciu. Veríme,
že nemusíte niekoho nechávať sledovať, archivovať a používať pre profit vaše súkromné chvíle, obrázky, videá, dokumenty a inú výmenu informácií. Môžete si ich nechať sami pre seba a my môžeme byť úspešnou spoločnosťou aj bez toho, aby sme niečo z toho sledovali a držali na serveroch. Mali sme už mnoho auditov od finančných inštitúcií, ktoré používajú Viber na vykonávanie finančných na trhu a sme veľmi pyšní na naše výsledky – end-to-end enkrypciu transakcií, a všetky dokázali, že naša technológia je taká silná, že dokonca ani tím Viberu, ktorý ju zaviedol, nemôže tieto dáta kedykoľvek dekriptovať a sprístupniť.

Čo je pre vás dôležitejšie – video správy alebo textové správy?
Keď ide o množstvo v rámci komunikácie, tak funkcia správ je stále na vzostupe. No pojem „správy“ zahŕňa vo Viberi veľa – od zasielania a prijímania obrázkov cez zložité karuselové newslettery a portfóliá zasielané chatbotom až po na mieru upravené správy s miestom, alebo dokonca PIN kódy k transakciám z vašej banky.

A čo vaše plány týkajúce sa e-commerce?
Viber je súčasťou japonského technologického gigantu Rakuten, ktorý nás ako skupinu robí jedným z najpokročilejších ekosystémov v e-commerce, dražbách, lojálnosti a platbách, čo sú veľmi dôležité aspekty v mobilnom e-commerce. Momentálne využívame silu a knowhow tohto spojenia, ktoré vo Viberi integrujeme. Naše prvé testy vo Veľkej Británii a Spojených štátoch ukázali veľmi sľubné výsledky a momentálne plánujeme uvedenie v strednej a vo východnej Európe. Bude to veľmi vzrušujúci projekt, na ktorý sa pred štartom veľmi dobre pripravíme.

B2B alebo B2C – povedzte nám o prioritách v tejto skupine. Čo by ste radi ponúkli pre B2B? Aký druh produktu, platformy alebo služby by ste radi uviedli?
V konečnom dôsledku staviame ekosystém, ktorý vo výmene informácií spojí všetky tipy biznisov a spotrebiteľov. Takže aj B2C, aj B2B sú pre Viber rovnako dôležitými. Čo sa týka B2B, hlavnou ponukou je Ponuka 360, ktorá kombinuje naše úžasné marketingové produkty – Nálepky, Obchodné správy a postkomunikačné reklamy so silou chatbotov, ktoré môžu prevádzkovať veľmi zložité AI algoritmy. Toto otvára možnosť automatizácie mnohých procesov odosielania informácií a služieb tak medzinárodným, ako aj externým skupinám zákazníkov firiem a organizácií od FMCG, fintech, telco, logistics až po médiá v mnohých iných sektoroch.

Radi by ste na slovenský trh uviedli službu Viber Community. Mohli by ste nám, prosím, predstaviť túto platformu? Prečo je pre vás taká dôležitá?
V kontexte meniaceho sa komunikačného prostredia sú Communities našou odpoveďou na narastajúce obavy používateľov, že momentálne komunikačné siete sú nedôveryhodnými pre ich interakcie a že sa stali príliš veľkými a neefektívnymi pre komunitnú interakciu. Viber Community ponúkajú výbornú platformu pre expertov, tvorcov obsahu a skupiny ľudí, ktoré majú vzájomný záujem o bezpečnú, efektívne spravovanú a silnú platformu, kde môžu hľadať rady, tipy a odporúčania a získať okamžité informácie o inovatívnych lídroch.

Ako plánujete prilákať viac používateľov na globálnej úrovni?
Čo je vašou výhodou v porovnaní s ostatnými Dlhodobý úspech spoločnosti je blízko spojený s dôverou, ktorú do nej vkladá zákazník. Sme veľmi hrdí na úroveň spokojnosti a dôvery, ktorú nám naši zákazníci prejavujú, a to najmä v porovnaní s našou konkurenciou. Toto je výsledok všetkej našej spomínanej snahy udržať našich používateľov a ich dáta pod ochranou a v bezpečí. Neustále inovujeme s cieľom robiť komunikáciu medzi ľuďmi ľahšou, rýchlejšou a expresívnejšou. Vytvorili sme partnerstvo s YouTube, Tenor a Giphy s cieľom priniesť inovatívne spôsoby zdieľania prezerania obsahu v rámci chatovej obrazovky, rovnako máme v tomto smere vo výhľade mnoho nových partnerov. Navyše, vďaka našim jedinečným aplikáciám a bezpečnosti mnoho spoločností ako kuriéri, banky a telekomunikácie, ktorým by nevyhovovali konkurenčné spoločnosti, uvádzajú do chodu projekty na Viberi.

Aké sú vaše plány pre Slovensko?
V mnohých krajinách strednej a východnej Európy máme veľmi silné postavenie a odštartovali sme v nich veľa projektov. To nám dalo hodnotné a zúročiteľné skúsenosti. Napriek tomu sa Viber snaží byť do vysokej miery lokálny, pretože si ceníme kultúrnu a národnú diverzitu a chceme spraviť naše služby šité na mieru pre lokálny kontext. Nie sme zástancami názoru, že by jedna veľkosť mala sadnúť všetkým, preto sme sa na trh uviedli veľkým projektom s Festivalom Pohoda.

Zmenil škandál Cambridge Analytica správanie používateľov Viberu?
Prípad Cambridge Analytica ukázal temnú stránku sociálnych sietí a poukázal na nepohodlnú pravdu o sociálnych sieťach a ich používaní a zneužívaní súkromného priestoru ich používateľov. Výsledkom narastajúcej diskusie a pohoršenia používateľov z celého sveta je, že sa k Viberu pridáva čoraz viac používateľov, a aj to, že tí doterajší čoraz viac uprednostňujú na spoločenskú komunikáciu Viber pred inými spoločnosťami. S uvedením Community očakávame urýchlenie tohto procesu.

Príďte sa pozrieť kto všetko vystúpi na konferencii Online Summit 2018, ktorá bude už 27. septembra.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.