Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.08.2018, 23:27

Pirátsky príjem trápi operátorov

Nelegálny príjem televíznych staníc má stúpajúcu tendenciu. Dôvodov je niekoľko, jedným sú aj české stanice.

pozeranie TV
Zdroj: Dreamstime

Pirátsky príjem televízneho vysielania na našom trhu nie je žiadnou novinkou. Deje sa už niekoľko rokov, v súčasnosti sa hovorí o rastúcej tendencii. Dôvodov na to je viac, operátori pripúšťajú, že sú to aj české stanice. Poďme však od začiatku. Čo sa považuje za pirátstvo v prípade príjmu televízneho signálu? Andrej Miklánek, manažér vývoja televízneho obsahu Telekomu, hovorí o tom, že „pod pirátstvom si môžeme predstaviť skupinu konzumentov televízneho obsahu, ktorá obsah prijíma nelegálne a neplatí zaň cenu, ktorá je na trhu obvyklá“.

Miklánek hovorí o dvoch formách televízneho pirátstva. Prvou je príjem signálu z nelegálnych zdrojov – spravidla ide o nelegálny príjem cez satelit alebo cez internet. Koncový zákazník buď za obsah neplatí,
alebo platí sumu násobne nižšiu, ako je trhový štandard.

Druhou formou pirátstva je podreportovanie počtu reálnych televíznych zákazníkov zo strany niektorých operátorov. Takáto situácia nastáva v prípade, ak niektorí operátori vysielateľom reportujú a platia len za časť svojej zákazníckej bázy. A teda môžu existovať domácnosti, ktoré síce svojmu operátorovi platia
trhovú cenu za televízne služby, ale ten operátor už za ne ďalej vysielateľovi nič neplatí.

Ako idú peniaze do vrecka
Jaromír Glisník, člen predstavenstva spoločnosti M7 Group – prevádzkovateľa satelitnej platformy Skylink – hovorí o nelegálnom prijímaní televíznych služieb obšírnejšie. Jedným zo spôsobov je zdieľanie kariet na satelitných platformách. „Špeciálny satelitný prijímač bez prístupovej karty operátora je pripojený na internet, využíva prístupové údaje k televíznej ponuke z inej karty, na ktorej je platená ponuka riadne
zaplatená. Autorizačné údaje sa prenášajú cez internet, televízny obraz a zvuk zo satelitu.“

V rámci vnútornej siete je potom jeden panelák alebo ni

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.