Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.09.2018, 23:27

Kontroverzné pravidlá pri šírení televízneho obsahu

Prečo si Skylink trúfol opäť zapnúť české stanice? Opiera sa o pravidlo voľného pohybu tovaru a služieb v EÚ, tvrdí Ľuboš Kukliš, riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu.

Kontroverzné pravidlá pri šírení televízneho obsahu
Zdroj: archív

Len prednedávnom spoločnosť Skylink vrátila na chvíľu do svojej ponuky české stanice. Člen predstavenstva firmy Jaromír Glisník v tom čase operoval tým, že pri rozhodnutí sa spoločnosť M7 Group, ktorá prevádzkuje Skylink, opiera o pravidlo voľného pohybu tovaru a služieb v rámci EÚ. Neskôr však súd vyhovel Markíze, Nove aj Prime a vydal predbežné opatrenie vo veci neoprávneného šírenia staníc Novy a Primy na Slovensku a kanálov Markízy v Česku. Na základe týchto predbežných opatrení bola spoločnosť M7 Group povinná opäť zablokovať šírenie českých staníc. V EÚ dnes platia dve rozporuplné pravidlá, hovorí Ľuboš Kukliš, riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) a predseda európskeho združenia audiovizuálnych regulátorov (ERGA).

V čom je základ rozporuplných pravidiel týkajúcich sa práv na vysielanie programov pre televízie?
Na jednej strane ide o pravidlo voľného pohybu tovaru a služieb v rámci EÚ. Proti nemu je právo duševného vlastníctva, ktoré je založené na princípe teritoriality. Ten je dnes základom pre udelenie licencie na vysielanie.

Televízie teda nakupujú licenciu na svoje relácie podľa jednotlivých štátov.
Diela sú licencované na konkrétne územie, momentálne máme v EÚ 28 rôznych krajín s vlastnými právami na duševné vlastníctvo programov. Ak teda niektorá slovenská televízia nakupuje práva na zahraničné
programy, zvyčajne ich má pridelené na územie Slovenskej republiky. Problém nastáva v tom, že na Slovensku je veľký dopyt po českých televíziách. Veľa operátorov prenášalo český obsah aj na slovenskom trhu bez povolenia. Vedeli, že je to konkurenčná výhoda, respektíve tvrdili: „Robia to všetci, musíme to robiť aj my“. Samozrejme, že ten problém nenastáva pri domácom projekte, ale pri takom, n

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.