Thumbnail
StoryEditor

Facebook ruší mnohé cielenia – máme sa obávať?

Stále sa dajú nájsť možnosti a publiká. Dôvod na paniku nie je.

Najväčšia sociálna sieť a zároveň jeden z najväčších kanálov, ktorým tečú marketingové peniaze, je opäť pod drobnohľadom. V posledných týždňoch, a najmä po neslávnom škandále Cambridge Analytica, sa totiž v odbornejších kruhoch hovorí o tom, ako vo Facebooku ubúdajú možnosti cielenia. Jeden týždeň sa ruší jeden okruh záujmov, ďalší neprežije iná kategória – jednoducho, marketérov z toho môže trochu bolieť hlava. Čo ak ako ďalšie zrušia aj moje najpoužívanejšie cielenie?

Je to ale dôvod na paniku? Rušia sa naozaj podstatné používané cielenia, ktoré môžu mať dopad na predaje či iné KPIs? Poďme sa podrobnejšie pozrieť na to, čo naozaj Facebook v ostatných dňoch či týždňoch odstránil, a aký to má potenciálny význam pre agentúry či klientov.

Pred niekoľkými týždňami boli odstránené takzvané Partner Categories, čo bol priamy dôsledok kauzy Cambridge Analytica. Je však dobré vedieť, že tieto možnosti cielenia na Slovensku nikdy neboli dostupné, a teda v našich marketingových končinách sa tým nemení nič.

O čosi podstatnejšou správou bolo niekoľko dní nazad to, že sme prišli o cca 5000 cielení podľa záujmov a správania. To je už predsa len iná pesnička. Takzvaný interest či behaviour targeting tvorí gro mnohých kampaní a ide o hodnotné cielenia. Zlou správou je, že Facebook ani neuviedol, ktoré konkrétne cielenia zrušil.

Z vyjadrení zamestnancov Facebooku je však jasné, že išlo predovšetkým o cielenia zameriavajúce sa na etnickú príslušnosť alebo náboženské presvedčenie. To skutočne nepatrí medzi top cielenia v našich končinách. Ak sa však nejaká možnosť targetingu, ktorú sme používali, už v ponuke neobjaví, vždy je tu niekoľko ciest, ako sa tomu postaviť.

Veľmi málo interestov je jedinečných, a tak je celkom jednoduché nájsť taký, čo je v rámci možností podobný alebo takmer rovnaký. Vo Wavemakeri vždy aj týmto spôsobom hľadáme cesty, ako nájsť pre našich klientov nové možnosti a publiká, ktoré by mohol práve ich produkt či služba zaujať.

V skutočne krajnom prípade je tu ale samozrejme možnosť presunúť kampaň do iného média. Vždy je tu Google, vždy sú tu iné displejové nástroje ako Xaxis a podobne. Aj tie ponúkajú svoje často veľmi sofistikované možnosti cielenia a niekedy môžu poslúžiť lepšie než tie facebookovské.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 04:13