Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.09.2018, 11:43

O Nike sa hovorilo po uvedení kampane v médiách sedemkrát viac. Zmenilo sa aj vnímanie značky

Výsledky prieskumu mediálneho zásahu poskytla Kantar Media.

O Nike sa hovorilo po uvedení kampane v médiách sedemkrát viac. Zmenilo sa aj vnímanie značky
Zdroj: Vox

Rozruch okolo značky Nike prišiel s jej 30. výročím vzniku ikonického motta Just Do It. Pri tejto príležitosti predstavila značka novú kampaň, ktorej tvárou je hráč amerického futbalu Colin Kaepernick.

​Po uvedení oslavnej kampane sa začali objavovať skutočnosti, ktoré polarizovali spoločnosť. Ukázalo sa, že Colin nie je neviniatko, ale hrdo si stojí za svojim názorom. Na protest proti rasovej diskriminácii pred dvomi rokmi počas znenia štátnej hymny pokľakol. Bývalý hráč sanfranciského klubu vtedy vzbudil obrovské množstvo reakcií a komentárov vyjadrujúcich sa na jeho adresu. Po predstavení kampane sa história opakovala, internetoví aktivisti začali vyťahovať fakty o jeho minulosti a tak niektorí fanúšikovia značky Nike kampaň podporili, a iní pálili oblečenie a obuv. Na sociálnych sieťach sa šírili aj nesúhlasné reakcie #BoycottNike a #JustBurnIt.

Okrem hráča amerického futbalu sú tvárami Nike aj športové hviezdy ako tenistka Serena Williams a basketbalista LeBron James. Reklamy vyjadrujú podporu Colinovi so slovami: „Ver v niečo, aj keď to znamená obetovať všetko.“

​Spoločnosť Kantar Media v tom čase analyzovala údaje cez platformy sociálnych médií, fóra a blogy s cieľom odhaliť vplyv príbehu Nike medzi používateľmi sociálnych médií a posúdiť získané mediálne výsledky.

Keď informácia o tom, kto bude tvárou Nike prepukla, o Nike sa ľudia zmienili  vo viac ako 1.7 miliónoch príspevkov sociálnych médií na celom svete. Keďže debata rástla, aj príspevky sa zvýšili na takmer 4 milióny denných príspevkov – čo je sedemkrát viac, ako v typický deň. Každý deň v nasledujúcom týždni sa spoločnosť spomínala vo viac ako milióne príspevkov po celom svete.

Údaje od oficiálneho spoločenského partnera spoločnosti Kantar Media, Hookit, odhadujú, že Colinova prítomnosť v kampani priniesla spoločnosti Nike mediálnu hodnotu 7,6 miliónov dolárov.

Polarizujúca kampaň zmenila aj vnímanie značky. Upozornila na to spoločnosť Kantar Media v porovnaní pred a po oznámení kampane. Zatiaľ čo pozitívny pohľad zostáva stabilný, negatívny sa zvýšil o 24 percent. Neutrálna pozícia stratila až 26 percent priaznivcov.

Zdroj: KANTAR MEDIA

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.