Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.09.2018, 22:45

Šéf spravodajstva Markízy: Neobávam sa, že by televízne spravodajstvo zahynulo

Henrich Krejča aj o tom, či ešte stále platí magická 19. hodina, prečo vrátili Na telo a či dnes cíti príležitosť aby časť divákov z RTVS prišla do Markízy.

Šéf spravodajstva Markízy: Neobávam sa, že by televízne spravodajstvo zahynulo
Zdroj: Markíza

Už šesť rokov šéfuje centru spravodajstva a publicistiky našej najsledovanejšej televízie Markíza. Sledovanosť televízneho spravodajstva vo svete síce pomaly klesá, ale Henrich Krejča je presvedčený, že televízia ako taká bude mať vždy prevahu, pretože ponúka komplexný pohľad na dianie doma a vo svete, vo zvuku a v obraze. A ten diváci majú radi.

Ako dnes vidíte Televízne noviny Markízy?
Myslím si, že máme dobré správy. Otvárame kauzy, riešime mnohé ďalšie, snažíme sa ísť do hĺbky a nevzdávať sa. Naše televízne noviny sú v cieľovej skupine 12 – 54 najsledovanejšie. Minulý rok bol pre nás zložitý, lebo sme k 1. januáru 2017 odišli z terestriálu. No napokon sa nám podarilo získať späť veľké množstvo divákov, ktorí našli iné formy, ako prijímať signál, aby mali opäť Markízu. V septembri sme sa dostali k podielom okolo tridsiatky, čo je na súčasné konkurenčné prostredie veľmi slušné číslo. Celkovo máme najsledovanejšie správy, ale, samozrejme, nie tak, ako to bolo pred 15 rokmi.

Obávali ste sa odchodu z DVB-T?
Samozrejme, takáto zmena je vždy nebezpečná. Ale myslím si, že sme to zvládli a vraciame sa k pôvodným číslam. Poviem však, že nebolo jednoduché zobudiť sa druhého januára a vidieť čísla po odchode z DVB-T. Bola to studená sprcha. Snažíte sa robiť si prácu dobre a zrazu vidíte, že vám to jeden deň proste padlo a pozerá to menej ľudí.

Čo považujete za najväčšie ohrozenie sledovanosti správ v televízii?
Vidím dva veľké faktory. Jeden je svet internetu a smart telefónov. Mediálny svet sa úplne zmenil. Druhým faktorom je to, že mladší diváci, aj tí, čo žijú na mobiloch a počítačoch, majú menší záujem o sledovanie televízie, a vo všeobecnosti o dianie doma a vo svete. Aj napriek tomu je veľa ľudí, ktorí si k nám hľadajú cestu, čomu som veľmi rád.

A aký je pre vás dnes zaujímavý podiel? Pred dvoma, troma rokmi ste bojovali

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.