Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.09.2018, 22:45

Šéf spravodajstva Markízy: Neobávam sa, že by televízne spravodajstvo zahynulo

Henrich Krejča aj o tom, či ešte stále platí magická 19. hodina, prečo vrátili Na telo a či dnes cíti príležitosť aby časť divákov z RTVS prišla do Markízy.

Henrich Krejča
Zdroj: Markíza

Už šesť rokov šéfuje centru spravodajstva a publicistiky našej najsledovanejšej televízie Markíza. Sledovanosť televízneho spravodajstva vo svete síce pomaly klesá, ale Henrich Krejča je presvedčený, že televízia ako taká bude mať vždy prevahu, pretože ponúka komplexný pohľad na dianie doma a vo svete, vo zvuku a v obraze. A ten diváci majú radi.

Ako dnes vidíte Televízne noviny Markízy?
Myslím si, že máme dobré správy. Otvárame kauzy, riešime mnohé ďalšie, snažíme sa ísť do hĺbky a nevzdávať sa. Naše televízne noviny sú v cieľovej skupine 12 – 54 najsledovanejšie. Minulý rok bol pre nás zložitý, lebo sme k 1. januáru 2017 odišli z terestriálu. No napokon sa nám podarilo získať späť veľké množstvo divákov, ktorí našli iné formy, ako prijímať signál, aby mali opäť Markízu. V septembri sme sa dostali k podielom okolo tridsiatky, čo je na súčasné konkurenčné prostredie veľmi slušné číslo. Celkovo máme najsledovanejšie správy, ale, samozrejme, nie tak, ako to bolo pred 15 rokmi.

Obávali ste sa odchodu z DVB-T?
Samozrejme, takáto zmena je vždy nebezpečná. Ale myslím si, že sme to zvládli a vraciame sa k pôvodným číslam. Poviem však, že nebolo jednoduché zobudiť sa druhého januára a vidieť čísla po odchode z DVB-T. Bola to studená sprcha. Snažíte sa robiť si prácu dobre a zrazu vidíte, že vám to jeden deň proste padlo a pozerá to menej ľudí.

Čo považujete za najväčšie ohrozenie sledovanosti správ v televízii?
Vidím dva veľké faktory. Jeden je svet internetu a smart telefónov. Mediálny svet sa úplne zmenil. Druhým faktorom je to, že mladší diváci, aj tí, čo žijú na mobiloch a počítačoch, majú menší záujem o sledovanie televízie, a vo všeobecnosti o dianie doma a vo svete. Aj napriek tomu je veľa ľudí, ktorí si k nám hľadajú cestu, čomu som veľmi rád.

A aký je pre vás dnes zaujímavý podiel? Pred dvoma, troma rokmi ste bojovali s nízkymi číslami. Mali ste pred novinami nezaujímavý program.
Viete, nemôžete zobrať jednu spravodajskú reláciu a zaradiť ju do programu len tak, aby ste ju neobklopili dobrým programom, či už pred jej vysielaním alebo po ňom. V minulosti sme s týmto mali problém a Televízne noviny naozaj štartovali z nízkych čísel svojho predchodcu. A trvá nejaký čas, kým diváci poprepínajú a vrátia sa späť. Druhá vec, ktorá vtedy ovplyvnila sledovanosť Televíznych novín, bolo zavedenie druhého veľmi dlhého reklamného brejku. A tretia vec – predĺžili sme správy na 58 minút čistého času. V súčasnosti máme oproti sebe dve spravodajské relácie s podobnými dĺžkami. Takže ak vám mám odpovedať na otázku, áno, 30-percentný podiel je veľmi dobré číslo. Čiže všetko so všetkým súvisí. Dnes máme pred Televíznymi novinami silný seriál Oteckovia, diváci si teda už od poobedia vo veľkom zapínajú našu stanicu a potom zostávajú až do neskorého večera.

Pre predaj reklamy je dôležitá skupina 12 – 54, prečo potrebujete 12+?

Dvanásť plus treba zobrať do úvahy, kto nás pozerá zo širokospektrálneho hľadiska, ale skupina 12 – 54 je kľúčová z pohľadu zadávateľov reklamy.

Správy delené reklamou asi príliš nepomáhajú sledovanosti.
Tak sú nastavené konkurenčné pravidlá a my to musíme akceptovať a vyplniť správy kvalitným obsahom.

Nie je dnes 58 minút na Televízne noviny nadštandardný čas?
Poviem to tak. Ešte sa nestalo, aby sme nemali čo vysielať, no zároveň musím povedať, že je to na hrane, najmä v lete. Snažíme sa spestriť správy tematickými či analytickými reportážami. Ale správy musia zostať správami.

Na úvod svojho pôsobenia v RTVS hovoril Jaroslav Rezník o prípadnom skrátení správ. Pomohlo by to?
K RTVS sa vyjadrovať nechcem, my sa riadime trhom. Ak by sme teraz ako jediná televízia skrátili Televízne noviny, prejavilo by sa to na číslach sledovanosti.

Nezdá sa vám to „neférové“, že sa niekedy môžete snažiť o kvalitu a neprichádza a zrazu sledovanosť vytiahne úspešný formát pred TV novinami ako dnes Oteckovia?
Viete, ako som povedal, všetko so všetkým súvisí. Ak by sme nemali dobré správy, ľudia by ich nepozerali alebo odchádzali z nich preč, a to sa nedeje. Čiže to nie je len o silnom predchodcovi. Silný predchodca vám, samozrejme, pomôže, lebo sa di

Exkluzívny obsah Hospodárskych novín

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.