Český slávik 2003 - Lucie Bílá a Karel Gott.Nguyen Phuong Thao, MAFRA
StoryEditor

Český slávik 2018 sa neuskutoční. Dôvodom je zneužiteľný systém hlasovania

20.09.2018, 13:25
Autor:
(red)(red)
V pláne má ročnú pauzu, vrátiť sa chce s viacerými zmenami.

Anketa hudobnej popularity Český slávik sa tento rok neuskutoční. Informáciu portálu iDNES.cz potvrdil Jaroslav Těšínský z usporiadateľskej agentúry Musica Bohemica. „V pláne máme pauzu na jeden rok. Ja síce pripravujem zmeny, ale pri realizácii už nebudem. Robil som Slávika viac než dvadsať rokov a to stačí,“ hovorí Těšínský. "Problémy posledných ročníkov ukázali, že veľmi otvorený systém hlasovania sa v období rýchleho rozvoja sociálnych sietí ukázal ako jednoducho zneužiteľný," dodal.

Doterajšie pravidlá umožňovali prostredníctvom sociálnej siete Facebook odovzdať hlasy prakticky komukoľvek, kto sa hudobne prezentuje. Masové hlasovanie skupiny fanúšikov minulý rok spôsobilo, že skupina Ortel a jej líder Tomáš Ortel získali hlasy nad rámec fair play. Priaznivci skupiny a jej frontmana Tomáša Ortela, ktorí sú mnohými označovaní za xenofóbnych, sa organizovali na sociálnych sieťach a ich hlasovanie neodpovedalo úplne reálnemu významu kapely. hoci to v zásde neodporovalo pravidlám ankety, agentúra zasiahla a skupine body odobrala.

Aj preto Těšínský plánuje zmeny. „Predstavte si, že napríklad nejaký politik niečo zaspieva a jeho priaznivci sa na sociálnej sieti dohodnú, že mu pošlú hlasy do ankety. On sa dostane niekam na popredné priečky a tým sa náležite zviditeľní. S tým by mal najskôr problém organizátor hudobnej ankety alebo súťaže kdekoľvek na svete. Na druhej strane nechceme nikoho predom vylučovať. Preto sa snažíme nájsť takú koncepciu, aby anketa bola skutočne o hudbe. Nie je to ľahké a vyžaduje to čas,“ hovorí Těšínský. Ak má byť anketa podľa neho barometrom popularity, musí držať krok s rozvojom sociálnych sietí. Organizátori pracujú na novom projekte ankety, preto sa rozhodli tento rok Českého slávika neorganizovať.

Český slávík Mattoni je každoročná anketa popularity českých spevákov, speváčiek a skupín, organizovaná od roku 1996. Od roku 1999 sa Český Slávik spojil s novým generálnym partnerom – Karlovarské minerální vody –, ktorý stojí za minerálnou vodou Mattoni. Od tej doby nesie názov ankety podtitul „Mattoni“. Anketa nahradila Zlatého slávika. Vyhlásenie Českých slávikov sa koná vždy ku koncu daného roka.

V roku 1996 sa prvý ročník vysielal na ČT1 a od roku 1997 sa vysiela na komerčnej televízii Nova. Počas večera sa v hlavných kategóriách - Spevák, Speváčka a Skupina - vyhlasují vždy prvé tri miesta. Najviac Zlatých slávikov si v histórii ankety odniesli Lucie Bílá a Karel Gott.

Na Slovensku fungovala 15 rokov obdobná anketa pod názvom Slávik. Najpopulárnejších spevákov, speváčky a skupiny vyhlasovala od roku 1998 do roku 2013. V októbri 2013 bol Slávik zrušený. Usporiadateľská agentúra Forza ako dôvod uviedla klesajúci záujem o anketu. Víťazstvo bolo podmienené ziskom aspoň 34 tisíc hlasov, pričom v posledných rokoch toto číslo kleslo na 5 tisíc.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 11:54