Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.10.2018, 14:10

Susedia sa po vlažných výkonoch opäť nadýchli. Najviac divákov mali medzi mladými mužmi

Sitkom sa vrátil na čelo najsledovanejších jesenných programov.

Susedia sa po vlažných výkonoch opäť nadýchli. Najviac divákov mali medzi mladými mužmi
Zdroj: TV Markíza

Susedia po poklese v posledných dvoch týždňoch zvýšili výkon a vrátili sa na svoje priemerné čísla. Včerajšia piata epizóda s názvom Gergely sa vracia si pripísala sledovanosť 10,2 percenta, čo je o 1,2 bodu viac než predchádzajúci týždeň a o 1,6 bodu viac než týždeň predtým. Sledovalo ju 480-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Pre sitkom je to v rámci aktuálnej jesennej sezóny zatiaľ druhý najlepší výsledok, podielovo skončil na rovných 28 percentách v komerčnej cieľovej skupine divákov od 12 do 54 rokov Zaujímavé je, že pri obrazovkách bolo najviac mladých mužov vo veku od 15 do 24 rokov, ktorí Markíze v čase jej vysielania zabezpečili trhový podiel 45,4 percenta.

Konkurenčné Inkognito si v komerčnej cieľovej skupine pripísalo sledovanosť 7,4 percenta s trhovým podielom 21,1 percenta, v univerzálnej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov však Susedov prekonalo – v sledovanosti o 0,5 percentuálneho bodu a v počte divákov o 20 tisíc.

Obnovení Susedia sú (spolu s Oteckami) od začiatku roka najväčšími ťahákmi Markízy. Televízia mala pri štarte pripravených 10 častí, po silnom nábehu napokon prvú sériu rozšírila na 25 epizód, ktoré vysielala až do začiatku prázdnin. ​Priemerne si každú pozrelo takmer 580-tisíc divákov nad 12 rokov a priemerná sledovanosť bola 11,8 percenta s podielom 31,7 percenta v komerčnej cieľovej skupine 12-54.

Hoci júnovým epizódam - aj v súvislosti so zmenou diváckych návykov pri teplejšom počasí a celkovej únave seriálu, sledovanosť klesla na úroveň okolo 8,5 percenta, udržal si pozíciu najsledovanejšieho programu a nadštandardné výkony dosahoval aj v nedeľných podvečerných reprízach.

Úplne prvá epizóda z 1. januára je zatiaľ najsledovanejším programom tohto roka. Pri obrazovkách bolo neuveriteľných 1,056 milióna divákov nad 12 rokov a Markíza si pripísala takmer 30 percentnú sledovanosť v cieľovej skupine 12-54. Tieto čísla neprekonali ani zápasy hokejového či futbalového šampionátu alebo olympiády.

Hoci je sitkom stále postavený na (predvídateľných) nedorozumeniach, slovných skomoleninách (z ktorých niektoré zľudoveli), susedských nezhodách a priekoch, divákov stále baví. Aj keď už legenda pokrivkáva a na ratingy úvodných epizód si nesiahne, v jesennej sezóne si zatiaľ Susedia pripisujú najlepšiu priemernú sledovanosť zo všetkých programov na úrovni 9,9 percenta a podiele 27 percent.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.