Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.10.2018, 13:56

YouTube či Netflix budú musieť ponúkať 30 percent európskej tvorby

Upravujú sa aj podmienky pre umiestňovanie reklamy.

YouTube či Netflix budú musieť ponúkať 30 percent európskej tvorby
Zdroj: Reuters

Audiovizuálne internetové platformy ako YouTube, Facebook či Netflix budú musieť mať vo svojej ponuke najmenej 30 percent európskej tvorby. Novelu smernice dnes na plenárnom zasadnutí v Štrasburgu schválili poslanci Európskeho parlamentu. Prevádzkovatelia serverov na zdieľanie videí taktiež budú musieť od roku 2020 povinne odstraňovať obsah, ktorý podnecuje k násiliu a nenávisti.

"Klasické médiá, ako sú televízia a rozhlas, už dnes musia plniť rad povinností voči svojim divákom a poslucháčom, ktoré sa doposiaľ na poskytovateľov služieb prostredníctvom internetu nevzťahovali. Hľadali sme vyvážené riešenie medzi tým, čo by sme si priali, teda kvalitný a bezpečný obsah, a medzi možnosťami poskytovateľov," uviedla k dnešnému hlasovaniu česká europoslankyňa Michaela Šojdrová. Dodala, že hlasovanie uzavrelo dvojročnú diskusiu o podobe revízie smernice, na jej príprave sa podieľala.

Kvóty na európske diely v ponuke streamovacích serverov majú za cieľ podporiť európsku kinematografiu. Opatrenia ale môžu jednotlivé krajiny únie zmierniť, pokiaľ nebude možné podmienky splniť. Miernejšie pravidlá môžu členské štáty tiež uplatňovať v prípadoch, že servery budú mať iba nízku sledovanosť. 

Súčasťou novely nie je žiadny systém automatického filtrovania nahraného obsahu, poskytovatelia služieb by ale mali mať vlastné účinné postupy, ako škodlivé príspevky blokovať. Užívatelia navyše budú mať možnosť sporný obsah nahlásiť. V takomto prípade servery budú musieť rýchlo preveriť, či je všetko v poriadku.

"Poskytovatelia platforiem pre zdieľanie videí budú zodpovední za odstránenie obsahu, ktorý poškodzuje zdravý vývoj detí, ako je pornografia a násilie. Tento škodlivý obsah bude musieť byť odstránený okamžite, akonáhle sa objaví," vysvetlila Šojdrová k ochrane detských užívateľov.

Smernice poskytovateľom televízneho vysielania upravujú podmienky pre umiestňovanie reklamy. Tá teraz bude tvoriť maximálne 20 percent v časoch od 6:00 do 18:00 a od 18:00 do 24:00.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.