Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Televízie odštartovali na začiatku septembra svoju najsilnejšiu sezónu. Po letnej prestávke sa na obrazovky vrátili pokračovania úspešných jarných formátov, obidve komerčné televízie odštartovali veľkolepé zábavné šou a pribudli nové seriály. Ako sa im darilo?

Jarným ťahákom Markízy - Susedom a Oteckom, letná pauza neuškodila. Diváci boli na ich pokračovania zvedaví. Premiéru Susedov si pozrelo 11 percent divákov v komerčnej skupine divákov 12-54 rokov a Oteckovia sa vrátili s 8,5-percentnou sledovanosťou pri podiele takmer 39 percent.

Hoci si Susedia svoj triumf zo štartu už nezopakujú, stále dosahujú nadštandardnú sledovanosť a pre Markízu sú naďalej veľmi efektívnym formátom. Rovnako ako podvečerní Oteckovia, ktorí majú za sebou viac než 120 epizód a stále nemajú konkurenciu. Prvú sériu sledovalo priemerne 475-tisíc divákov starších než 12 rokov a v komerčnej skupine divákov 12-54 rokov dosiahli vysokú priemernú sledovanosť 9,4 percenta a trhový podiel takmer 36 percent. ​V druhej sérii si počínajú trochu slabšie - priemerná sledovanosť v septembri bola 7,5 percenta pri podiele 38,2 percenta, na access prime však stále dosahujú  nadštandardné výkony. Konkurencii, najmä kuchárskej šou Moja mama varí lepšie ako tvoja, tak stále nedávajú žiadnu šancu.

Príjemné jesenné prekvapenia

Z jesenných seriálových noviniek divákov zaujali najmä Sestričky a Som mama. Markíza siahla pri dramatickom seriáli Sestričky po fínskej predlohe z lekárskeho prostredia, JOJka sa pri komediálnom seriáli Som mama inšpirovala rovnomennou knihou herečky Kristíny Tormovej, ktorá hrá v seriáli aj hlavnú úlohu.

Sestričky si už pri svojom štarte našli svoje publikum, ktoré je ešte širšie ako pri jarných Milenkách. K obrazovkám Markízy dokážu pritiahnuť dokonca väčší počet divákov ako výpravná šou Tvoja tvár znie povedome.

Priemerná sledovanosť Sestričiek skončila v septembri na 8,6 percenta, Tvoja tvár na 8,7 percenta v komerčnej cieľovej skupine divákov od 12 do 54 rokov. Šou dosahuje, samozrejme, väčší trhový podiel kvôli dlhšej minutáži programu. Rovnakú sledovanosť si pripísala aj Horná Dolná, prím si držia s 9,8 percenta Susedia.

Hoci druhá spomenutá novinka Som mama odštartovala najslabšie zo všetkých jesenných noviniek, všetkých divákov (v tomto prípade skôr diváčky) si udržala pri všetkých nasledujúcich epizódach. S priemernou sledovanosťou 6 percent pri podiele 19,4 percenta je pre JOJ stabilnou istotou jesene.

Zdroj: PMT/Kantar Media, Sledovanosť v % je uvedená za september, v cieľovej skupine divákov 12-54

Stratení diváci Našich

Prekvapením skončil štart štvrtej série obľúbeného seriálu Naši, ktorý doteraz patril k stáliciam JOJky. Nové príbehy Rodinovcov sa vrátili na obrazovky v utorok 11. septembra, v konkurencii Sestričiek sa však vôbec nedokázali presadiť a skončili so sledovanosťou necelých 5 percent pri podiele pod 15 percentami. Štart tretej série si pritom pripísal 7,8 percentný rating a s prehľadom porazil Pevnosť Boyard, ktorú Markíza reinkarnovala po takmer 20 rokoch. Hoci Naši v tretej sérii už nedosahovali výborné výsledky z prvých dvoch sérií, udržiavali si pozíciu najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa.

Na podpriemerný výsledok JOJka okamžite zareagovala stiahnutím z programu a nahradením Našich zábavnou šou Nikto nie je dokonalý. Hoci vynovená šou s novými moderátormi Mariánom Čekovským a Martinom Dejdarom nedokáže k obrazovkám pritiahnuť viac divákov ako Sestričky, s priemernou sledovanosťou 6 percent a podielom okolo 18 percent je pre JOJ lepšou alternatívou.

Naši, ktorí majú určite väčší potenciál, sa vrátia na obrazovky v októbri v novom vysielacom čase. Priestor dostanú v stredu o 21:30 na JOJ namiesto druhej epizódy seriálu Som mama a tiež v sobotu večer na stanici Plus.

​Výhodou pre televíziu je, že Som mama si nebude tak rýchlo míňať epizódy a zároveň zanechá pri obrazovkách aj divákov pre Našich. Pre rodinný seriál, ktorý má veľa mladších divákov, môže byť nevýhodou neskorší vysielací čas. Pre nich má JOJ pripravenú alternatívu na spomenutej menšej stanici Plus, kde bude v soboty od 20:10 reprízovať stredajšie časti. Skončiť by mali o 20:45, desať minút po štarte Česko Slovensko má talent.

Zmeny sa týkajú tiež Ministrov, ktorí dostali nový priestor vo štvrtok o 21:40 po Inkognite a pred Sedmičkou, reprízu uvedie Plus v nedeľu o 20:05. Vo svojom doterajšom čase zatiaľ neprináša politická satira televízii očakávané čísla napriek tomu, že je to formát, ktorý sa snaží s nadsádzkou upozorňovať na prešľapy politikov za posledné roky, má dobré herecké obsadenie. Jeho nedostatkom je asi prílišný „tlak na pílu“. Štylizáciu, ktorú sú diváci ochotní akceptovať pri Susedoch, pri Ministroch neprijali.

Víkendové highlighty

Najvýpravnejšími projektami televízií sú víkendové šou. Česko Slovensko má talent aj Tvoja tvár znie povedome. JOJ sa rozhodla neuvádzať svoju talentovú šou v nedeľné večery, kde by si konkurovala so šou Markízy a po prvých dvoch častiach, ktoré odvysielala v nedeľu a utorok, ju vysiela v sobotu. Diváci toto rozhodnutie uvítali, čo sa prejavilo aj na výsledkoch sledovanosti. Tvoja tvár trpí svojou dlhšou minutážou, keď jej v nedeľu po 22-hej hodine diváci od obrazoviek odchádzajú.

Vo víkendovom dueli si v septembri lepšie počínal Talent. Dosiahol priemernú 9,6-percentnú sledovanosť a podiel 27,8 percenta, Tvoja tvár si pripísala 8,7 percentnú sledovanosť s mierne vyšším podielom na úrovni 28,1 percenta.

Zdroj: PMT/Kantar Media, Sledovanosť v % je uvedená za september, v cieľovej skupine divákov 12-54

Stagnujúce piatky

Najslabším dňom pracovného týždňa je piatková ponuka televízií. Diváci majú v ponuke Farmu s duelom, Všetko čo mám rád a Milujem Slovensko. Večerný súboj vyhráva tá relácia, ktorá dokáže prekročiť sledovanosť 6 percent.Najúspešnejšia je Farma, no aj Milujem Slovensko sa pomaly vracia na svoje čísla predchádzajúcich sérií. Výmena kapitánov (Vinczeová a Dangl) za menej známe tváre (Kašperová a Šoko) mu až tak neublížila. Na svoju pozíciu sa nedokáže vrátiť Všetko čo mám rád, ktoré pred rokom bývalo najsledovanejším programom piatka a úspešne konkurovalo aj Farme aj Milujem Slovensko. V septembri si premiérové časti pripísali priemernú sledovanosť len 4,6 percenta pri podiele necelých 15 percent.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.