Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
08.10.2018, 07:00

O úspechu Oteckov sme boli presvedčení. Megaúspech sme však nečakali, priznáva šéfproducentka Markízy

Tento typ seriálu považuje za najlepšiu vec v televíznom vysielaní o šiestej večer.

O úspechu Oteckov sme boli presvedčení. Megaúspech sme však nečakali, priznáva šéfproducentka Markízy
Zdroj: T Markíza / Alexandra Dubovská

Po telenovelách či dramatických rodinných seriáloch si diváci pýtali niečo ľahšie. A zdá sa, že Oteckovia sú to, čo im na slovenskom televíznom trhu chýbalo, hovorí Alexandra Dubovská, šéfproducentka televízie Markíza, ktorá zastrešuje jej seriálovú tvorbu. 

Zaskočil vás megaúspech Oteckov?
Áno (smiech). Musím však povedať, že tomuto projektu sme v Markíze od začiatku verili. Najskôr som tipovala 27 – 30 percentný podiel, no keď seriál prekročil 35 percent, optimisticky som zvýšila svoj odhad na 40. Aj keď sme boli presvedčení, že seriál sa u divákov stretne s úspechom, 45-percentný share naozaj nečakal nikto.

Prečo sa denný seriál stretol s takým záujmom divákov?
Po telenovelách či dramatických rodinných seriáloch, ktoré sme robili a ktoré boli príbehovo úzko zamerané na tenkú hranicu medzi láskou a nenávisťou či rôzne dramatické zápletky v shakespearovskom štýle, si diváci pýtali niečo ľahšie. A zdá sa, že Oteckovia sú to, čo im na slovenskom televíznom trhu chýbalo.

Čo pre vás znamenal tento nečakaný úspech? Mali ste pripravený dostatok dielov?
Boli sme pripravení na to, že odvysielame 110 dielov, ale úspech na nás vyvinul ešte väčší tlak. Je totiž oveľa ťažšie udržať si úspech, ako sa k nemu dostať. Zároveň výroba denného seriálu nie je jednoduchá. Robiť dobrú komédiu v týždennej vysielacej periodicite je veľmi ťažké. No vysielať dobrú komédiu päťkrát do týždňa je obrovský nápor nielen na tvorcov, ale na celý tím. Aby sa mohli vytvárať nové príbehy a seriál ostal aj naďalej divácky pútavým, scenáristi Oteckov si veľa voľna neužijú. Medzi sériami sme mali asi 10-dňovú pauzu, inak stále točíme. 

Sú formáty, o ktorých som presvedčená, že nie sú vhodné na tento trh a nebudú fungovať, nech by boli akokoľvek dobre natočené.

Koľko epizód pripravujete do novej sezóny?
Toľko, aby sme pokryli vysielanie celej jesennej programovej štruktúry. (Úsmev)

Viete dopredu odhadnúť, či bude mať formát úspech?
Áno, ale je to čistá „dojmológia“. Nie je to ničím potvrdené, je to len môj osobný názor. Kedysi to bolo podstatne jednoduchšie, lebo divák bol veľmi konzervatívny a linky boli jasne dané. Dnes je to ruská ruleta. Sú formáty, o ktorých som presvedčená, že nie sú vhodné na tento trh a nebudú fungovať, nech by boli akokoľvek dobre natočené. Na druhej strane, niekedy sa vydaria také, ktorých úspech som vôbec nepredpokladala. Boli však formáty, o ktorých sme boli presvedčení, že sú dobré a diváka nezaujali.

Ktoré napríklad?
Seriál Kukučka. Z môjho pohľadu to bola naša najlepšie vyrobená telenovela. Odstránili sme z nej všetky „detské“ chyby, ktoré mali predchádzajúce telenovely, mala výborný kasting, kameru aj zaujímavý príbeh, no aj napriek tomu diváka nezaujala.

Kde sa stala chyba, že bola reakcia divákov taká vlažná?
Problémom podľa mňa bolo, že trh už bol presýtený a divák unavený. Kukučka bola už ôsmou v rade seriálov rovnakého typu: on a ona, dve rodiny, ktoré sa stretnú... No príbeh bol pritom iný, hoci všetky seriály tohto typu sú vlastne štrukturálne rovnaké.

Nemali ste obavu pri Oteckoch? Z hľadiska, že je to denný seriál.
Nie, o šiestej večer je tento typ seriálu najlepšia vec v televíznom vysielaní. Potrebovali sme len zmeniť spirit a tému predlohy. V Oteckom sme ju odľahčili a ladili viac komediálne. Vychádzali sme z posledných skúseností, že divák sa chce baviť a nechce sa pozerať na problémy, ktorých má aj sám dosť.

Zmenili sa nároky divákov na kvalitu seriálov?
Ak sa bavíme o technickej kvalite, tak podľa môjho názoru to je presne opačne. V dobe YouTubu a iných podobných platforiem rozhoduje obsah. Ak je kvalitný, tak danému projektu divák odpustí úplne všetko. Čiže aj technicky menej kvalitná vec, ale s dobrým nápadom, môže byť úspešná. Na druhej strane, s dnešnou technikou už nie je problém dosiahnuť pekný výsledok. Vždy hovorím, že ak nemáte obsah, môžete mať aj Spielberga, aj tak vám to nepomôže.

Zdroj: Stratégie
Celý rozhovor s Alexandrou Dubovskou, ktorá zastrešuje aj Sestričky, Hornú Dolnú či Susedov, si môžete prečítať v septembrovom vydaní magazínu Stratégie, ktoré je práve v predaji.

Kto je Alexandra Dubovská
Od roku 2012 pôsobí ako šéfproducentka televízie Markíza, kde zastrešuje výrobu seriálov Oteckovia, Susedia, Horná Dolná či nového seriálu Sestričky, ale aj šou Tvoja tvár znie povedome a Extrémne premeny. Predtým pôsobila od roku 2005 ako výrobná riaditeľka v televízii JOJ, kde bola rovnako zodpovedná za organizáciu výroby vlastných relácií a dabing zahraničných programov. Svoju kariéru začínala po ukončení štúdia v spoločnosti Charlie's.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.