Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.10.2018, 22:22

Televízie vstúpili do svojej najsilnejšej sezóny. Markíza si posilnila pozíciu lídra, JOJ stráca

Ktoré relácie si získali divákov a priniesli televíziám očakávanú sledovanosť?

Televízie vstúpili do svojej najsilnejšej sezóny. Markíza si posilnila pozíciu lídra, JOJ stráca
Zdroj: Stratégie

Televízie odštartovali na začiatku septembra svoju najsilnejšiu sezónu. Komerčné televízie uviedli veľkolepé zábavné šou, priniesli nové seriály a po letnej prestávke sa vrátili aj pokračovania úspešných jarných formátov. Ako sa im darilo? Ktoré si získali divákov a priniesli televíziám očakávanú sledovanosť?

Jesennú sezónu otvorila najúspešnejšie CME Group (so svojimi stanicami Markíza, Doma a Dajto), ktorá potvrdila svoju pozíciu lídra a ako jediná z televízií si medziročne zvýšila trhový podiel. V obchodne dôležitej skupine 12 – 54 vzrástla celodenne o jeden percentuálny bod na 29 percent, rovnako o jeden bod svoj podiel zvýšila aj v prime time, kde mesiac uzavrela na úrovni 30,2 percenta. V širšej skupine divákov starších než 12 rokov dosiahla celodenný podiel na úrovni 26,4 percenta (+0,7 bodu) a v prime time 28,3 percenta (+0,8 bodu).

JOJ Group aj RTVS medziročne poklesli. RTVS zaznamenala najvýraznejší medziročný pokles, celodenne o 1,6 bodu a v prime time o 2,6 bodu. Skupina JOJ (so stanicami JOJ, Plus a Wau) sa rozhodla od začiatku jesennej sezóny komunikovať výsledky len v univerzálnej cieľovej skupine 12+, hoci obchodne relevantnou je pre ňu cieľová skupina 12-54. V širšej cieľovej skupine 12+ si v septembri pripísala celodenný podiel 20,1 percenta, čo je medziročný pokles o 1,7 bodu, v prime time znížila svoj výkon o 0,8 bodu na 26,1 percenta. Na trhového lídra stráca celodenne 6,3 bodu, v prime time je rozdiel menší, 2,2 bodu.

V obchodne dôležitej skupine 12-54 nie sú za september údaje o podieloch JOJ Group k dispozícii. Rozdiely medzi skupinami v prospech Markízy však boli v tomto roku v 12-54 v celodenných podieloch od 8,5 bodu v januári po 6,5 bodu v auguste. V prime time sa hýbali od 4,9 bodu v januári po 3,5 bodu v auguste. Najvýraznejšie sa skupina Markíza vzdialila od skupiny JOJ v apríli, kde dosiahla priemerný celodenný podiel vyšší o 9,3 bodu a v prime time o 6,2 bodu.

infografika
Zdroj: HN

Seriálový hit jesene
Z jesenných seriálových noviniek divákov zaujali najmä Sestričky a Som mama. Markíza siahla pri dramatickom seriáli Sestričky po fínskej predlohe z lekárskeho prostredia, JOJ sa pri komediálnom seriáli Som mama inšpirovala rovnomennou knihou herečky Kristíny Tormovej, ktorá hrá v seriáli aj hlavnú úlohu.

Sestričky si už pri svoj

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.