Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.10.2018, 14:40

"Štát s týmto názvom nikdy nevznikol." Hrnkovi prekáža relácia Česko Slovensko má talent

Podpredseda SNS kritizuje názov talentovej súťaže.

"Štát s týmto názvom nikdy nevznikol." Hrnkovi prekáža relácia Česko Slovensko má talent
Zdroj: TASR/Dano Veselský

Poslanec SNS Anton Hrnko opäť reaguje na adresu médií. Tentoraz sa na svojom Facebooku venoval relácii Česko Slovensko má talent, ktorej siedmu sériu vysiela televízia JOJ.  Poslancovi SNS Hrnkovi sa nepáči ako uvádza televízia JOJ názov relácie -  Československo má talent.

"Veľmi by ma zaujímalo, keby redaktor tejto televízie slovenskému publiku vysvetlil, kde sa ono Československo nachádza, lebo ako som hľadal na mape, takýto štát som tam nenašiel! Žeby sa nám tu Jojka pustila do šírenia veľkočeskej iredenty?," pýta sa vo svojom statuse Anton Hrnko.

Anton Hrnko ďalej vysvetľuje ako sa naša republika v jednotlivých fázach vývoja nazývala, avšak názov Československo nikdy nebol oficiálny. "Štát s týmto názvom totiž nikdy nevznikol (vzniklo Česko-Slovensko a medzinárodné spoločenstvo ho uznalo pod názvom Česko-Slovenská republika) a ani nikdy nezanikol. Roku 1939 zaniklo Česko-Slovensko a roku 1993 sa do minulosti pobrala aj Česká a Slovenská Federatívna Republika, teda tiež len Česko-Slovensko, ak by sme sa to pokúsili skrátiť podľa gramatických pravidiel,"  vysvetľuje bývalý historik, dnes už poslanec SNS Anto Hrnko.

Jeho status kulminuje v závere, kedy podľa neho zo strany redaktora nešlo o nič iné, len o čistú iredentu. Čo je podľa Hrnka už na podnet pre "televíznu radu".

O reakciu sme poprosili aj televíziu JOJ, tá sa  rozhodla k danej téme nevyjadrovať. Relácia, o ktorej Anton Hrnko vo svojom statuse píše, je licencovaná relácia spoločnosti Fremantle Media, ktorú televízia JOJ vysiela od roku 2010 pod názvom Česko Slovensko má talent. Šou hľadá a zviditeľňuje talenty, ktoré majú potenciál presadiť sa v šoubiznise a pochádza najmä z Česka a Slovenska.
Anton Hrnko sa nie prvýkrát vyjadroval na adresu médií. V čase, keď bol šéfom RTVS Václav Mika, sa pán poslanec obul do dvojbodky v logu verejnoprávnej RTVS.  "Dvojbodka má symbolizovať mňa ako platiteľa koncesionárskeho poplatku, mňa ako jedného radového príslušníka slovenského národa. A ja sa necítim ako dvojbodka." Myšlienku potom rozvinul: „Chceli by sme, aby sa to v slovenčine volalo tak, tak ako sa to má volať: Slovenský rozhlas a televízia. A nie dvojbodka. Slováci nie sú dvojbodka.“

Inokedy sa zasa pred novinármi rozrozprával na tému čo liberálne sa u nás od pádu komunizmu podarilo zaviesť do systému. Spomenul si na reklamu na dámske vložky: „Veci, ktoré súvisia so sexualitou, boli vždy na Slovensku viac-menej tabuizované. Predstava, že budeme mať v televízii pri každej večeri reklamu na dámske vložky, bola nepredstaviteľná, a zrazu sa to tu servíruje zo dňa na deň, z hodiny na hodinu, v každej druhej reklame.

"Úplným dnom" nazval svojho času RTVS, a to už za čias Jaroslava Rezníka. Verejnoprávna inštitúcia odvysiela diskusnú reláciu pri príležitosti 25. výročia vzniku SR na Dvojke. “Jednoducho je to zvrátenosť najväčšieho zrna dať pri príležitosti 25. výročia vzniku suverénnej a samostatnej Slovenskej republiky diskutovať ľudí, ktorí celý svoj intelektuálny potenciál (po tejto debate už ani neviem, či nejaký majú) dali do aktivít, ktoré smerovali k tomu, aby žiadna suverénna Slovenska republika nevznikla." A na záver doplnil: "To, čo urobila Slovenská televízia, je úplné dno. Neospravedlniteľné." 

 Pre Aktuality hovoril o tom, že RTVS by mohla získať viac peňazí z reklamy. "Dlhodobo si myslím, že verejnoprávna televízia by mala byť samofinancovateľná. Napríklad aj tým, že sa rozšíri možnosť reklamy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.