Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.11.2018, 13:10

Veľké šou, romantika a zmena života. V novom roku zabojujú televízie o divákov s viacerými novinkami

K stáliciam obrazoviek pribudnú nové zábavné a súťažné formáty.

Veľké šou, romantika a zmena života. V novom roku zabojujú televízie o divákov s viacerými novinkami
Zdroj: TV JOJ / Golden Brain

Hoci je jesenná televízna sezóna stále v plnom prúde, televízie si pripravujú alebo už majú pripravené nové formáty, ktoré uvedú budúci rok. V aktuálnej sezóne sú ťahákmi okrem seriálov najmä dve veľké šou komerčných televízií - Česko Slovensko má talent a Tvoja tvár znie povedome. Čo ich nahradí v novom roku a akými zábavnými formátmi budú televízie lákať divákov k obrazovkám?

​Rozhoduje talent

Markíza prinesie v roku 2019 ďalšiu, už piatu sériu aktuálne vysielanej zábavnej šou Tvoja tvár znie povedome a spoločne so sesterskou televíziou Nova bude hľadať výnimočný hlas v speváckej súťaži The Voice Česko Slovensko. Licencovaný program The Voice bol s názvom Hlas Česko Slovenska jarným ťažiskovým projektom Markízy a Novy v rokoch 2012 a 2014. Prvá česko-slovenská verzia dosiahla v čase svojho vysielania priemerný trhový podiel takmer 35 percent v obchodnej cieľovej skupine 12-54, v priemere si ju pozrelo takmer 700-tisíc divákov starších než 12 rokov. Režisérom bude, rovnako ako v predchádzajúcich sériách, Pepe Majeský. 

Zdroj: TV MArkíza / The Voice Česko Slovensko

Za pôvodom holandskej šou spoločnosti Talpa stojí mediálny magnát a producent John de Mol. V domovskej krajine bola šou uvedená premiérovo v septembri 2010 a stala sa jedným z najúspešnejších televíznych projektov v histórii, keď prilákala k obrazovkám cez tri milióny divákov. O tri mesiace neskôr uviedla prvú sériu The Voice americká televízna stanica NBC, ktorá túto jeseň odvysiela už pätnástu sériu. Formát získal štyri ceny Emmy a na piatu je aktuálne nominovaný. Doteraz vzniklo už 67 lokálnych verzií, ktoré sa vysielajú vo viac než 180 krajinách po celom svete.

Zdroj: TV Markíza / The Voice Česko Slovensko

​Televízia JOJ po úspechu aktuálne vysielanej šou Česko Slovensko má talent prinesie v budúcom roku ďalšiu, už ôsmu sériu. Zmeny na poste moderátorov a v porote sa televízii osvedčili, do novej sezóny vstúpi talentová šou s rovnakou dvojicou moderátorov Lujzou Garajovou Schramekovou a Davidom Gránským, do porotcovských kresiel zasadne tiež rovnaká štvorica v zostave Marta Jandová, Diana Mórová, Jakub Prachař a Jaro Slávik. Česko-slovenskú verziu licencovanej šou Show Got Talent pripravuje od jej prvého uvedenia produkčná spoločnosť J.A.M. FILM 1999 pod vedením režiséra Jeffa Minaříka.

Zdroj: TV JOJ / Česko Slovensko má talent

​Súťaže chtivým divákom je určená novinka TV JOJ Golden Brain. Moderátorská dvojica Junior (Milan Zimnýkoval) a Marcel (Forgáč) bude pred televíznymi kamerami zisťovať, ako pracujú slovenským celebritám rôzne centrá ich mozgov, ako pamäť, logika, reč či orientácia v priestore. Licencovaná šou pochádza z dielne spoločnosti FremantleMedia.

Zdroj: TV JOJ / Golden Brain

​Romantická zoznamka

Farma nebude chýbať na obrazovkách Markízy ani v novom roku. V poradí už jedenástu sériu tejto reality šou však doplní aj nová romantická zoznamka Láska na vidieku. Osamelí farmári si v nej budú hľadať partnerky, ktoré sa nakoniec môžu stať aj ich manželkami. Licencovaný formát spoločnosti FremantleMedia v minulosti vlastnila konkurenčná televízia JOJ a vysielala ju pod názvom Farmár hľadá ženu. Pre upadajúci záujem divákov s ním v roku 2015 skončila a v ďalších rokoch si už neuplatnila opciu. Markíza chce farmárov uprostred prírody a tvrdej práce zoznamovať bez kontroverzných situácií a bizarných postavičiek. Lokálne verzie šou Farmer Wants A Wife vznikli už vo viac než 30 krajinách, na Slovensku ju pripravuje produkčná spoločnosť Paprika Studios.

Zdroj: TV Markíza / Láska na vidieku

Zdroj: TV Markíza / Láska na vidieku

​Na obrazovky Markízy sa v novom roku vrátia Extrémne premeny Slovensko – druhá šanca na život. Reality šou o chudnutí pod vedením profesionálneho trénera Maroša Molnára uviedla televízia na jeseň 2017, kedy si pripísala priemernú 8,5-percentnú sledovanosť a podiel 25 percent v cieľovej skupine 12-54. Licencovaný formát spoločnosti Warner Bros. s originálnym názvom Extreme Makeover: Weight Loss Edition sa vysiela v 125 krajinách.

Zdroj: TV Markíza / Extrémne premeny Slovensko – druhá šanca na život

​O novú formu sa budú usilovať aj súťažiaci na JOJ. V doku-reality Reštart budú každý týždeň odborníci – psychoterapeut, lekár, tréner a špecialista na výživu, pomáhať meniť život účinkujúcim. Jednou z nich bude aj tvár televízie JOJ Erika Barkolová, ktorá bude pred očami divákov meniť nielen svoju postavu, ale aj prístup k životu.

Zdroj: TV JOJ / Reštart

Ponuku televízie JOJ doplnia tri kvízové hry. V prvej s názvom Plus mínus pomôže súťažiacim viac ako vedomosti schopnosť používať “sedliacky rozum”. Pre deti aj dospelých je určená novinka Po škole, ktorá preverí ich vedomosti zo školských lavíc. Tretiu novinka IQ taxi už slovenskí diváci poznajú. Tentokrát bude taxikárom, ktorý pasažierom kladie počas jazdy kvízové otázky, spevák Kuly z Desmodu.

Najväčší Slovák

Ťažiskovým projektom verejnoprávnej televízie bude až do mája budúceho roka Najväčší Slovák, v ktorom si verejnosť vyberie najväčšiu slovenskú osobnosť z histórie alebo súčasnosti.

Zdroj: RTVS

Projekt však sprevádzajú už od jeho uvedenia búrlivé diskusie v odbornej i širokej verejnosti. Vyvolalo ich zaradenie Jozefa Tisa medzi prvé upútavky, ktorými začala RTVS novinku promovať. Po kritike televízia Tisa z obrazoviek stiahla a takisto rozhodla, že verejnosť ho nebude môcť nominovať.

V prvej nominačnej fáze, ktorá trvá do konca decembra, bude verejnosť hlasovať za ľubovoľnú slovenskú osobnosť z histórie či súčasnosti (okrem už spomínaného Tisa). Na Nový rok 1. januára 2019 spoznajú diváci Jednotky prvú stovku a v rámci nej finálnu desiatku osobností. Spomedzi nich si budú ďalej vyberať do 1. mája svojho favorita. 

Projekt Najväčší Slovák je licencovaným formátom BBC upraveným na slovenské špecifiká. Pripravuje ho producent a režisér Peter Núňez, ktorý pre RTVS realizoval obidve série folklórnej šou Zem spieva. Formát bol už úspešne realizovaný v 24 krajinách, vo Veľkej Británii sa stal víťazom Winston Churchill, najväčším Čechom sa stal Karol IV.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.