Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.11.2018, 15:09

Bilbordy v Nemecku lákajú žiadateľov o azyl na návrat do vlasti

O úspechoch tejto kampane má veľký počet pozorovateľov pochybnosti.

Bilbordy v Nemecku lákajú žiadateľov o azyl na návrat do vlasti
Zdroj: ČTK

V posledných mesiacoch sa v Berlíne a ďalších nemeckých mestách objavili bilbordy, ktoré s prísľubom finančnej podpory vyzývajú migrantov na návrat do vlasti. Ako úspešná bude kampaň nemeckého ministerstva vnútra, sa ukáže až na konci roka, kedy skončí. Už teraz sa voči nej ozýva kritika z viacerých strán.

Do Nemecka od roku 2015 prišlo asi 1,5 milióna žiadateľov o azyl. Väčšina z nich síce dostala určitú formu právnej ochrany, a môže tak v spolkovej krajine dočasne zostať, desaťtisíce migrantov by však malo okamžite opustiť krajinu. Nemecko sa ich k návratu do vlasti snaží motivovať hrozbou nedobrovoľnej deportácie a zvýšenou podporou, pokiaľ sa rozhodnú pre dobrovoľný odchod.

Programy na pomoc migrantom

Napríklad v minulom roku sa zaviedol program, v ktorom majú občania približne 45 krajín nárok na finančnú pomoc vo výške 800 eur, ak Nemecko sami opustia v určitom termíne od zamietnutia žiadosti o azyl. Podporu 1200 eur dostanú v prípade, že sa pre návrat rozhodnú ešte pred verdiktom žiadosti o azyl.

V polovici septembra sa v Berlíne začal program, v rámci ktorého majú migranti nárok na pomoc s ubytovaním v domovskej krajine. Rodiny môžu dostať až 3000 eur na nájomné, stavebné práce alebo základné vybavenie kuchyne či kúpeľne.

Práve na tento program, ktorý skončí 31. decembra, teraz upozorňuje rad bilbordov a plagátov v uliciach Nemecka. "Tvoja krajina, tvoja budúcnosť. Teraz!" píše sa v reklame, ktoré je v nemčine, angličtine, francúzštine, arabčine alebo ruštine. Text sprevádzajú zástavy niektorých krajín, ktorých sa program týka.

Zdroj: ČTK

​O úspechoch tejto kampane má veľký počet pozorovateľov pochybnosti. "Formulácia správy je nejasná a môže viesť k tomu, že niektorí prisťahovalci, ktorí sú v krajine legálne, si budú myslieť, že je zameraná aj na nich, aj keď sa zameriavajú len na žiadateľov o azyl," myslí si napríklad server Euronews. Svoj názor dávajú jasne najavo aj ľudia, ktorí na bilbordy často píšu heslo ako "Refugees Welcome" (utečenci sú vítaní).

Kritike sa kampani dostáva aj zo strany niektorých podnikateľov a politikov. "Všetci migranti v Berlíne majú pocit, že sa táto kampaň obracia na nich. Majú pocit, že tu nie sú žiadaní," vyjadril svoje presvedčenie v denníku Berliner Zeitung napríklad šéf jedného z miestnych začínajúcich podnikateľov Yann Leretaille. Väčšinu jeho zamestnancov tvoria prisťahovalci, a preto už napísal sťažnosť ministrovi vnútra Horstovi Seehoferovi (CSU).

"Peniaze a čas potrebný na túto kampaň by bolo lepšie investovať do integrácie", myslí si Elke Breitenbach zodpovedná za integráciu. "Je to populizmus zo strany CSU," hovorí.

Ministerstvo vnútra to odmieta a verí, že kampaň napokon skončí úspechom. Čísla za posledné roky ale z jeho pohľadu nemôžu byť príliš optimistické. Zatiaľ čo v roku 2016 program na podporu návratu využilo 54-tisíc ľudí, vlani ich bolo 29 522 a v tomto roku by toto číslo malo byť ešte nižšie. Do konca októbra bolo dobrovoľných navrátilcov len okolo 14-tisíc.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.