Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.12.2018, 22:40

MAFRA Slovakia sa vďaka Bauer Media posunie na špičku

Mediálna skupina MAFRA preberá tituly Bauer Media. Portfólio oboch skupín sa neprekrýva, zdôrazňuje predseda predstavenstva spoločnosti MAFRA, a. s., Štěpán Košík.

Akvizícia Bauer Media je pre MAFRA najvýznamnejším míľnikom tohto roka, tvrdí Štěpán Košík.
Zdroj: MAFRA

Tento rok sa už pomaly končí. MAFRA v ňom dotiahla jednu významnú akvizíciu. Ako rok 2018 celkovo hodnotíte z hľadiska zámerov a cieľov, ktoré ste si stanovili na začiatku roka?
Tento rok je pre mediálnu skupinu MAFRA rokom veľkých zmien, ale zároveň aj obdobím, ktoré je pre nás obchodne veľmi náročné. Aj tento rok dosiahneme plánovaný zisk EBITDA vo výške 350 miliónov korún, ale nepopieram, že najmä v prvom polroku nebol vývoj v printovej inzercii priaznivý. Navyše sa pozvoľne rozbieha tiež internetová inzercia. Plánové čísla dosiahneme. Podobný vývoj bol aj v slovenskej dcére, kde sa nám zrejme podarí prekročiť plánový výsledok.

Čím si vysvetľujete menej priaznivý obchodný vývoj v tomto roku?
Prvý polrok bol ovplyvnený tým, že obchodným partnerom sa darilo predávať aj bez zásadnej marketingovej podpory. Napriek tomu, že znižovali marketingové rozpočty, predávali viac ako vlani.

Mohla v nižšej aktivite zadávateľov reklamy zohrať úlohu aj možná príprava na prípadnú hospodársku recesiu, o ktorej sa občas špekuluje?
Tým asi nebol ovplyvnený prvý polrok, mohlo to mať vplyv na polrok druhý. Táto otázka je však už spätá s diskusiou o vývoji makroekonomiky. Osobne si myslím, že ak nepríde nejaký impulz z USA alebo z Ázie, tak tu kríza asi sama nevypukne. Áno, diskutuje sa o tom, ale na druhej strane nevieme, do akej miery túto diskusiu reflektujú marketingoví manažéri vo svojom aktuálnom správaní.

Rok 2018 ste označili ako rok zmien. Je najvýznamnejšou zmenou pre MAFRA akvizícia vydavateľskej spoločnosti Bauer Media, doteraz druhého najväčšieho vydavateľa časopisov na českom a slovenskom trhu?
Akvizícia Bauer Media je pre mediálnu skupinu MAFRA nesporne najvýznamnejším míľnikom tohto roka. Je to krok, ktorý sme dlhodobo plánovali a v tomto roku sme ho zavŕšili. MAFRA sa usilovala o diverzifikáciu svojho portfólia tlačených titulov do segmentu denníkov a časopisov. Napĺňame tak druhú, magazínovú časť, kde sme doteraz príliš silno zastúpení neboli. Bauer je veľmi silný v produkcii časopisov, navyše dokáže držať finančné čísla na vysokej úrovni. Nie je však veľmi aktívny v online. Tu vidíme zásadnú príležitosť na spojenie. Chceme využiť obsah časopisov Bauer Media z tlače do onlinu.

Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže už vydal súhlas s transakciou skupinu Bauer Media v Česku a na Slovensku, máte teda zelenú na prevzatie. Aké budú ďalšie kroky?
Na základe súhlasu Úradu na ochranu hospodárskej súťaže sme dokončili vysporiadanie transakcie. Deň prevzatia Bauer Media bol stanovený na pondelok 3. 12. v Česku a na utorok 4. 12. na Slovensku. Od týchto dní ihneď začínajú svoju činnosť projektové tímy na prepojenie skupín MAFRA a Bauer Media.

Už máte predstavu o tom, akým spôsobom budete integrovať zamestnancov Bauer Media, konkrétne zástupcov najvyššieho vedenia firmy a publisherov vydavateľstiev?
Bauer Media má skvelý manažérsky tím a bolo by chybou s ním nespolupracovať. Dnes sme na začiatku transakcie, detaily na úrovni publisherov je teda predčasné komentovať.

Bauer Media a tiež spoločnosť Bauer Media Praha je vydavateľstvom radu magazínov. Budete chcieť využiť všetky tituly skupiny Bauer, alebo už máte predstavu o tom, že niektoré zo existujúcich titulov nebudete chcieť vydávať?
Pri rozhodovaní o tom, ako rozvíjať magazínové portfólio, nám tituly Bauer Media dávali najväčší zmysel. Predovšetkým preto, že sa portfóliá MAFRA a Bauer Media dopĺňajú a tituly sa neprekrývajú.

Ako dlho má prevzatie prebiehať, dokedy by malo byť uzatvorené?
Spojenie je načasované tak, že by malo byť hotové do šiestich mesiacov. Samotné sťahovanie by malo byť uzatvorené do konca apríla. V uvedenom období šiestich mesiacov by sme mali byť nasťahovaní v jednej budove, aktivity budeme riadiť z jedného miesta a budeme využívať redakčné synergie. Je to práca na prvý polrok. V rovnakom čase by sme tiež chceli byť hotoví s prípravou rozšírenia obsahu na webe. Čas sú peniaze a my chceme byť rýchli.

Podobný harmonogram platí aj pre Slovensko?
Časový harmonogram je podobný. Chceme, aby sa aj na Slovensku Bauer Media nasťahoval do priestorov MAFRA. Rovnako na Slovensku sa portfóliá MAFRA Slovakia a Bauer Media dopĺňajú a neprekrývajú – zatiaľ čo MAFRA Slovakia sa orientuje aj na odborné B2B tituly, Bauer Media má najmä konzumné B2C časopisy.

Na českom trhu by mala akvizícia Bauer Media znamenať, že sa MAFRA posunie na pozíciu jednotky printového trhu. Ako to bude na Slovensku?
To ale predsa nie je dôležité. Rozvojové kroky, ktoré robíme a robili sme v predchádzajúcich rokoch, sme nepodnikali kvôli rebríčkom. Naším cieľom bol a je cieľavedomý, zdravý, a teda finančne silný biznis. No inak budeme druhí na slovenskom trhu.

Už ste spomenuli, že Bauer má veľmi dobré finančné výsledky. Vlani vytvoril zisk vyše 150 miliónov českých korún. O koľko môže táto a

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.