Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
08.12.2018, 17:08

Stropkov nie je Praha. Majk Spirit nám prezradil, na čom najviac zarába

  • Na čom zarábajú raperi na Slovensku?
  • Prečo sa rozhodol vydať album v období pred Vianocami?
  • Kto sú fanúšikovia jedného z najznámejších raperov na Slovensku?
  • O tom, ale aj o mnohých ďalších témach sme sa v HNtelevízii rozprávali s Majkom Spiritom.

O tom, ako hospodária raperi a speváci v 21. storočí sa budeme rozprávať s jedným z najúspešnejších slovenských raperov Majkom Spritom. Ten má nový album a nový biznis. Aký ma biznis plán slovenský raper?

"Zarobiť," odpovedá jasne Majk Spirit. Priznáva, že najväčšie príjmy má z koncertov. "Sú aj tantiémy, ale to je veľmi malé percento oproti koncertom." 

Ďalším zdrojom príjmov sú podľa neho veľkí sponzori a merch, čiže predaj vlastného oblečenia, šiltoviek a iných produktov. 

Albumy pred Vianocami

Je náhoda, že jeho nový album vyšiel pred Vianocami? "Nie je to taktika," priznáva známy raper s tým, že on osobne radšej vydáva hudbu v lete, kedy ľudia jeho albumy počúvajú počas grilovačiek či v autách. "Bolo by to však na úkor kvality a tak som sa rozhodol počkať."

Vianočné obdobie podľa neho môže predajom pomôcť, avšak zima je podľa Majka Spirita na predaj najslabšia. 

Na základe čoho si vyberá mestá, kde bude robiť koncerty? "Je jasné, že Stropkov nie je Praha, takže si vyberáme hlavne mestá, kde máme širokú fanúšikovskú základňu," vysvetľuje.

Kritika online poskytovateľov

Podľa Majka Spirita je v dnešnej dobe už aj Youtube silný zdroj príjmov. Pre ľudí, ktorí produkujú hudbu ako on, je už aj silnejší zdroj príjmov ako rádiá. 

Čoraz viac hudby je už aj na zdieľacích platformách ako Spotify, Apple Music alebo Deezer. "Príjmy z týchto služieb sú mizivé. Až by si povedal, že trápne," konštatuje Majk Spirit. Podľa neho tieto projekty zvýhodňujú poslúchačov na úkor umelcov. 

S Majkom Spiritom sme sa rozprávali aj o tom, ako zarobené peniaze investuje a či raperi rozhadzujú. 

Celý rozhovor si pozrite vo videu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.