Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.12.2018, 10:16

Instagram spúšťa hlasové správy a možnosť vytvorenia skupiny pre Stories

Novinky sú dostupné aj na Slovensku.

Instagram spúšťa hlasové správy a možnosť vytvorenia skupiny pre Stories
Zdroj: uxdesign.cc

Facebook pokračuje v inovovaní svojej populárnej dcérskej platformy Instagram. Prichádza s nástrojmi, ktoré opäť zjednodušujú a zefektívňujú komunikáciu.

Posielanie hlasových správ

V najnovšej aktualizácii je dostupná možnosť posielania hlasových správ v directe, ktorú začal Instagram testovať pred pol rokom. Proces nahrávania a následného poslania je rovnaký, ako na Facebook Messengeri, podržaním ikony sa nahrá zvuk, ktorý sa po odoslaní zobrazí vo forme vlákna. Ako uviedol TechCrunch, správy môžu trvať viac ako minútu a zostávajú trvalo viditeľné. Fungovať budú aj v skupinových konverzáciách.

Akú popularitu si novinka získa je otázne, Facebook neuvádza štatistiky používania z Messengeru ani z WhatsAppu.

Zdieľanie Stories s vybranými priateľmi

Instagram zaviedol možnosť zdieľania Stories s uzavretým kruhom priateľov. Nový nástroj nájdete v pravom hornom rohu instagramového profilu pod názvom „Blízki priatelia“. Keď ikonu rozkliknete, zobrazia sa vám návrhy priateľov, s ktorými ste najviac v kontakte. Ak vám možnosť nevyhovuje, môžete si vytvoriť vlastnú skupinu. Stories potom zdieľate len s vybraným zoznamom ľudí. Profily, ktoré do skupiny pridáte, uvidia, že sú súčasťou vášho zoznamu blízkych priateľov, ale nedostanú informáciu, kto všetko je členom zoznamu.

Zdroj: techcrunch.com

​Túto funkciu zaviedol Instagram v súlade s rastúcim trendom súkromného zdieľania, ktorý je na vzostupe. Interné štúdie totiž ukázali, že 85% správ prebieha medzi rovnakými tromi používateľmi, čo potvrdzuje túžbu po dôvernejšom zdieľaní.

Nový nástroj majú k dispozícii súkromné ​​aj firemné profily. Háčik je v tom, že sa zatiaľ dá vytvoriť iba jeden takýto zoznam. Ak by Instagram funkcionalitu do budúcna viac prepracoval a umožnil by vytvoriť viac špecifických skupín používateľov, napríklad podľa typu obsahu, firmám by sociálna sieť priniesla z hľadiska marketingu veľmi zaujímavú hodnotu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.