Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.01.2019, 13:29

Petra Vlhová ovládla okrem svahu aj obrazovky televízií

Fenomenálny výkon našej lyžiarky ovplyvnil sledovanosť programu komerčných televízií. Novinka Reštart sa uviedla vlažne.

Petra Vlhová ovládla okrem svahu aj obrazovky televízií
Zdroj: TASR/Martin Baumann

Lídrom včerajšieho večerného vysielania bola Dvojka s priamym prenosom šiesteho klasického slalomu Svetového pohára. Famózny triumf Petry Vlhovej si pozrelo 462-tisíc divákov, stal sa nasledovanejšou reláciou celého dňa po hlavných spravodajských reláciách. V cieľovej skupine 12-54 to znamenalo 7,5 percentnú sledovanosť pri podiele 21 percent.

Sledovanosť Svetového pohára v slalome žien na Dvojke tak dosiahla nový rekord. Pripísala si najvyššiu sledovanosť nielen v aktuálnej, ale aj v minuloročnej sezóne Svetového pohára. Divácky zásah v oboch kolách vo Flachau mal hodnotu 890-tisíc divákov.

„Zakúpením vysielacích práv okrem slalomu aj na obrovský slalom sme zdvojnásobili silu diváckeho návyku. Zvýšením kvality priamych prenosov ponúkame argument fanúšikom, aby svetové lyžovanie pozerali na RTVS. Pribudli exkluzívne prehliadky trate, živé rozhovory bezprostredne po dojazde do cieľa a iné žiadané televízne atraktívne produkty. Po sezónach, keď sme zvykli vidieť na špici dve Slovenky, sa po odchode Veroniky Velez-Zuzulovej natískala obava zníženia diváckej sledovanosti. Avšak dosahujeme masívny nárast. Angažovaním Veroniky na post experta RTVS sme zachovali kontinuitu dua Vlhová – Zuzulová, hoci v inej polohe, ktorú diváci prijali s nadšením. Chceme to posúvať do ďalších rozmerov, profesionalizovať a ďalej zdokonaľovať. Petre ďakujeme za úžasné výkony a želáme hlavne sezónu s minimálnym počtom zdravotných problémov,“ konštatoval riaditeľ Sekcie športu RTVS Matej Hajko v minuloročnej sezóne Svetového pohára.

Komerčné televízie v tomto týždni postupne štartujú svoje prvé novinky tohto roka. V pondelok predstavila Markíza nový komediálny seriál Autoškola, JOJ zase uviedla novú skladbu podvečerného programu s novým seriálom Záchranári a kvízom IQ Taxi.

V utorok večer dostala na obrazovkách JOJ priestor jej prvá novinka roka dokureality šou Reštart. V nej sa usilujú súťažiaci pod dohľadom tímu odborníkov – psychoterapeut, lekár, tréner a špecialista na výživu, zmeniť svoj život. Relácia odštartovala vlažne, pripísala si sledovanosť pod 6 percentami pri podiele pod 16 percentami v obchodnej skupine divákov 12 až 54 rokov. Pozrelo si ju 327-tisíc divákov starších než 12 rokov.

Televízia Markíza uviedla v v septembri 2017 podobnú realitu šou o chudnutí s názvom Extrémne premeny Slovensko – Druhá šanca na život. Relácia prekonávala od svojho štartu jeden rekord za druhým a bývala najsledovanejším programom dňa. Priemerne si celá séria pripísala 8,5-percentnú sledovanosť a podiel 25 percent v cieľovej skupine 12-54. ​Na obrazovky Markízy sa vráti s ďalšou sériou v tomto roku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.