Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.01.2019, 09:57

Facebook investuje 300 miliónov do lokálneho obsahu

Financiami podporí niekoľko projektov.

Facebook investuje 300 miliónov do lokálneho obsahu
Zdroj: socialmediatoday.com

Spoločnosť Facebook oznámila, že v priebehu troch rokov poskytne 300 miliónov dolárov poskytovateľom lokálnych správ. Ide zatiaľ o najväčšiu investíciu, ktorú sa rozhodla sociálna sieť investovať na podporu spravodajských organizácií.

Vyčlenenými financiami podporí spoločnosť niekoľko projektov:

  • 5 miliónov dolárov venuje organizácií Pulitzer Center, ktorá bude slúžiť na poskytovanie grantov miestnym redaktorom
  • 2 milióny dolárov investuje do Reports for America, iniciatívy, ktorá zhromaždí tisíc novinárov v lokálnych redakciách po celom území Ameriky
  • 1 milión dolárov poputuje do organizácií s názvom Local Media Association a Local Media Consortium na pomoc vyše 2 000 členom redakcií aby lepšie pochopili fungovanie branded contentu
  • 6 miliónová dotácia podporí niektoré väčšie projekty miestnych publisherov vo Veľkej Británii

Facebook začal investovať do podpory lokálneho obsahu už dávnejšie, avšak bez veľkých investícií. Najnovšou aktualizáciou je uprednostňovanie miestnych správ v News Feede, čím sa sociálna sieť snaží priniesť svojim používateľom platformu s informáciami o priateľoch a lokálnom dianí.

Najväčšia sociálna sieť môže byť pre publisherov podporou aj prekliatím. Na jednej strane pomáha vydavateľom dosiahnuť vysokú návštevnosť, čím si buduje fanúšikovskú základňu sprostredkovane cez Facebook. Na druhej strane sa však nemôže spoľahnúť na to, že Facebooku vydrží ambícia podpory. V budúcnosti môže dôjsť k rozhodnutiu, kedy si vývojári sociálnej siete uvedomia, že sa na nich publisheri nadmerne spoliehajú a tak obmedzí viditeľnosť správ, ktoré sa potom nedostanú k cieľovému publiku. Tým sa znížia príjmy a klesne návštevnosť .

Ide o jemnú nerovnováhu, ktorú spoločnosť vytvorila v mediálnom sektore. Aj keď vytvára spôsoby a nové príležitosti pre miestnych spravodajských vydavateľov, nemôžu sa na sociálnu sieť aj kvôli kauzám, ktoré sa v minulom roku prevalili spoľahnúť, a tak zostáva otázne, na koľko je možné dôverovať Facebooku v budúcom smerovaní.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.