socialmediatoday.com
StoryEditor

Facebook investuje 300 miliónov do lokálneho obsahu

16.01.2019, 08:57
Autor:
pzpz
Financiami podporí niekoľko projektov.

Spoločnosť Facebook oznámila, že v priebehu troch rokov poskytne 300 miliónov dolárov poskytovateľom lokálnych správ. Ide zatiaľ o najväčšiu investíciu, ktorú sa rozhodla sociálna sieť investovať na podporu spravodajských organizácií.

Vyčlenenými financiami podporí spoločnosť niekoľko projektov:

  • 5 miliónov dolárov venuje organizácií Pulitzer Center, ktorá bude slúžiť na poskytovanie grantov miestnym redaktorom
  • 2 milióny dolárov investuje do Reports for America, iniciatívy, ktorá zhromaždí tisíc novinárov v lokálnych redakciách po celom území Ameriky
  • 1 milión dolárov poputuje do organizácií s názvom Local Media Association a Local Media Consortium na pomoc vyše 2 000 členom redakcií aby lepšie pochopili fungovanie branded contentu
  • 6 miliónová dotácia podporí niektoré väčšie projekty miestnych publisherov vo Veľkej Británii

Facebook začal investovať do podpory lokálneho obsahu už dávnejšie, avšak bez veľkých investícií. Najnovšou aktualizáciou je uprednostňovanie miestnych správ v News Feede, čím sa sociálna sieť snaží priniesť svojim používateľom platformu s informáciami o priateľoch a lokálnom dianí.

Najväčšia sociálna sieť môže byť pre publisherov podporou aj prekliatím. Na jednej strane pomáha vydavateľom dosiahnuť vysokú návštevnosť, čím si buduje fanúšikovskú základňu sprostredkovane cez Facebook. Na druhej strane sa však nemôže spoľahnúť na to, že Facebooku vydrží ambícia podpory. V budúcnosti môže dôjsť k rozhodnutiu, kedy si vývojári sociálnej siete uvedomia, že sa na nich publisheri nadmerne spoliehajú a tak obmedzí viditeľnosť správ, ktoré sa potom nedostanú k cieľovému publiku. Tým sa znížia príjmy a klesne návštevnosť .

Ide o jemnú nerovnováhu, ktorú spoločnosť vytvorila v mediálnom sektore. Aj keď vytvára spôsoby a nové príležitosti pre miestnych spravodajských vydavateľov, nemôžu sa na sociálnu sieť aj kvôli kauzám, ktoré sa v minulom roku prevalili spoľahnúť, a tak zostáva otázne, na koľko je možné dôverovať Facebooku v budúcom smerovaní.

01 - Modified: 2018-12-06 07:24:48 - Feat.: 0 - Title: Facebook rozširuje Breaking News a prináša viac lokálneho obsahu 02 - Modified: 2018-12-17 09:40:32 - Feat.: 0 - Title: Je to tu. Blokovanie slov na Facebook timeline a filtrovanie komentárov sa už testuje 03 - Modified: 2019-01-15 07:59:50 - Feat.: 0 - Title: Facebook podnecuje používateľov, aby v príbehoch zdieľali udalosti
01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-14 08:07:07 - Feat.: - Title: 4 novinky zo 4 sociálnych sietí: Veľká zmena pre administrátorov Facebook stránok
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 18:53