Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.01.2019, 13:14

Európska komisia žiada internetové firmy o účinnejší postup proti dezinformáciám

Facebook, Google aj Twitter musia upraviť zabezpečenie platforiem.

Európska komisia žiada internetové firmy o účinnejší postup proti dezinformáciám
Zdroj: Reuters

Európska komisia vyzvala internetové giganty ako je Facebook, Google či Twitter, aby účinnejšie bojovali s dezinformačnými kampaňami na sociálnych sieťach. Ocenila zároveň, že spoločnosti už s určitými krokmi, ktoré majú pomôcť brániť šíreniu falošných správ a dezinformácií začali. Podľa komisára pre bezpečnostnú úniú Juliana Kinga je vzhľadom k blížiacim sa voľbám do Európskeho parlamentu v máji potreba ďalších a účinnejších krokov.

"Nechceme sa deň po hlasovaní prebudiť a zistiť, že sme sa mali viac snažiť," poznamenal King. Facebook, ktorého zástupca Nick Clegg v pondelok o veci diskutoval v Bruseli, podľa neho napríklad spoločnosť účinne likviduje novo sa objavujúce falošné používateľské účty. Sama firma však pripúšťa, že medzi tými už dlhšiu dobu existujúcimi sú asi tri či štyri percentá falošných. "Podľa ich vlastných čísel to znamená niečo medzi 80 a 90 miliónmi falošných účtov," pripomenul King na tlačovej konferencii.

Veľké internetové spoločnosti sa už vlani v októbri dobrovoľne prihlásila ku kódexu, ktorým by sa v postupe proti dezinformáciám mali riadiť. Teraz v súlade s ním odovzdali prvý zoznam konkrétnych krokov, ktoré do konca minulého roka urobili.

Podľa komisie tak napríklad práve Facebook mení svoje pravidlá smerom k väčšej transparentnosti politickej reklamy, kedy chce nový systém spustiť ešte do eurovolieb. Firma tiež zasahuje voči automatizovaným systémom či ponúka používateľom viac kontextových informácií, nástrojov a podpory na to, aby mohli prípadné dezinformácie účinnejšie rozlíšiť.

Google sa tiež podľa vyjadrenia snaží o vyššiu transparentnosť v oblasti politických reklám alebo o boj s falošnými účtami a webovými stránkami, ktoré sa snažia prezentovať ako niečo, čím nie sú. Nástroje smerujúce k poskytovaniu relevantných a autentických vyhľadávaní však zatiaľ nie sú dostupné vo všetkých krajinách EÚ, upozornila komisia.

Twitter tiež postupuje voči tým, ktorí jeho službu zneužívajú, predovšetkým uzatváraním falošných či podozrivých užívateľských účtov a automatických systémov šíriacich na sieti nevyžiadanú reklamu či pochybné oznámenia najrôznejšieho obsahu, vrátane dezinformácií.

Európska komisia už tiež vyzvala členské štáty EÚ, aby proti dezinformačným kampaniam a "fake news" zasahovali na národnej úrovni, svoje snahy a zistenie by pritom mali koordinovať.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.