Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
18.02.2019, 11:27

Facebook podľa britských zákonodarcov potrebuje reguláciu

"Demokraciu ohrozuje to, že občania sú na sociálnych platformách, ktoré denne používame, neustále terčom dezinformácií a na mieru ušité temnej reklame z neidentifikovateľných zdrojov," varoval predseda britského parlamentného výboru pre digitálne médiá Damian Collins.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg
Zdroj: Reuters

Sociálna sieť Facebook naliehavo potrebuje reguláciu, ktorá umožní chrániť súkromie používateľov a bojovať proti šíreniu dezinformácií. Uvádza to správa britského parlamentu, ktorá podľa denníka The Guardian vedenie spoločnosti Facebook, teda prevádzkovateľa siete, označuje za digitálne gangstrov. Firma vo vyhlásení uviedla, že chce s Britmi spolupracovať.

"Demokraciu ohrozuje to, že občania sú na sociálnych platformách, ktoré denne používame, neustále terčom dezinformácií a na mieru ušité temnej reklame z neidentifikovateľných zdrojov," varoval predseda britského parlamentného výboru pre digitálne médiá Damian Collins. Jeho výbor v správe, ktorá zavŕšila 18-mesačné vyšetrovanie, obvinil prevádzkovateľa Facebooku, že zámerne maril prácu zákonodarcov a že nebránil ruským pokusom ovplyvňovať britské voľby.

Dokument uvádza, že šéf a zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg britským parlamentom pohŕdal, pretože odmietol tri rôzne výzvy, aby pred výborom vypovedal. Výbor tiež varoval, že súčasný britský volebný zákon neumožňuje riadnu ochranu pred zahraničným zasahovaním. Zákonodarcovia tiež chcú, aby vláda začala nezávislé vyšetrovanie zahraničných zásahov do britských volieb, a to vrátane referenda o únijnej budúcnosti krajiny v roku 2016.

"Sme otvorení zmysluplnej regulácii a podporujeme odporúčania výboru na reforme volebného zákona," uviedol britský manažér Facebooku pre verejnú politiku Karim Palant. Zároveň poznamenal, že Facebook je teraz úplne inou spoločnosťou, než akou bol pred rokom, lebo vykonal rad významných zmien vo svojich postupoch.

K zmenám bol prevádzkovateľ siete donútený po tom, čo sa ukázalo, že umožňoval prístup k rôznym osobným údajom užívateľov Facebooku. Príkladom je škandál týkajúci sa spoločnosti Cambridge Analytica, ktorá tajne získala dáta miliónov facebookových používateľov, ktoré následne použila k pokusom o ich politické ovplyvnenie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.