Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
26.02.2019, 10:30

Autoškola skončila. Novinka Markízy divákov nepresvedčila

Od budúceho týždňa ju vystriedajú Susedia s Kuchyňou.

Autoškola skončila. Novinka Markízy divákov nepresvedčila
Zdroj: TV Markíza

Komediálny seriál Autoškola uviedla televízia Markíza v pondelok 7. januára. Pripravených mala osem častí, ktoré na obrazovkách vystriedali kultových Susedov kraľujúcich pondelkovým večerom uplynulý rok. Autoškole sa však nepodarilo nadviazať na ich úspech.

Autoškola vznikla v réžii Tomáša Janča, ktorý si už podobný žáner vyskúšal pri Hornej Dolnej. „V porovnaní s Hornou Dolnou však bola Autoškola oveľa ťažšia na prípravu,“ zhodnotil Jančo prácu na obidvoch seriáloch. Príbeh rodiny, ktorá sa dala nedobrovoľne dokopy kvôli nečakanému dedičstvu, sa však nestretol s očakávaným diváckym záujmom, napriek dobrému hereckému obsadeniu.

Komediálna novinka mala premiéru v pondelok 7. januára a televízia ju uviedla bez prerušenia reklamnými brejkami. Diváci zareagovali rôzne, na facebookom profile televízie nechýbali pozitívne, ale ani vyslovene negatívne ohlasy.

Autoškola odštartovala v skupine divákov od 12 do 54 rokov, na ktorú cielia komerčné televízie, ako najúspešnejší nespravodajský program dňa. Dosiahla sledovanosť 10 percent pri podiele 26,7 percenta a za sebou zanechala konkurenčné Inkognito televízie JOJ, ktoré si pripísalo sledovanosť 8,2 percenta pri podiele 22,3 percenta.

Zdroj: TV Markíza / Autoškola

​Inkognito si však udržalo pozíciu najsledovanejšieho nespravodajského programu v širšej cieľovej skupine skupine divákov starších než 12 rokov, kde dosiahlo 11,4 percentnú sledovanosť a 24,5 percentný podiel. V tejto cieľovej skupine si Autoškola pripísala sledovanosť 9,5 percenta a podiel 19,9 percenta, pozrelo si ju 422-tisíc divákov. 

Pri druhej epizóde však Autoškola stratila divákov a nevrátili sa jej až do konca. Do vedenia sa dostalo Inkognito, a to v obidvoch cieľových skupinách divákov. Pozíciu si už udržalo počas všetkých častí Autoškoly.

Včerajšia posledná epizóda sa rozlúčila so sledovanosťou 7,2 percenta a podielom 20,2 percenta. Pri obrazovkách bolo 312-tisíc divákov.

Osem epizód Autoškoly dosiahlo priemernú sledovanosť 7,3 percenta s podielom 19,9 percenta v cieľovej skupine 12-54. Najnižšiu sledovanosť na úrovni necelých 6 percent a podiele len 16,3 percenta zaznamenala tretia epizóda. Ďalším epizódam síce sledovanosť stúpla, ale hranicu 8 percent žiadna neprekonala.

Zdroj: TV Markíza / Autoškola

​Inkognito v rovnakom období dosiahlo priemernú 8,4 percentnú sledovanosť a podiel 23,2 percenta. Okrem dvoch častí (z 14. januára a včerajšej) si držalo sledovanosť nad 8 percentami, vydanie zo 4. februára si pripísalo dokonca takmer 10 percentnú sledovanosť.

Budúci týždeň sa už situácia zmení, na obrazovku Markízy sa vracajú Susedia, ktorí sa stali uplynulý rok fenoménom aj po takmer 11 rokoch. Doplní ich druhá séria komediálneho seriálu Kuchyňa, ktorý televízia uviedla pred rokom. Piatkové večery už obsadila novinka Kameňák a s v ďalšej sérii sa vráti od 28. februára aj Horná Dolná.

Televízia JOJ nasadí od 5. marca tretiu sériu Prázdnin, ktorú doplní Most!, úspešný seriál Českej televízie, na ktorý JOJ zakúpila práva. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.