Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.03.2019, 12:13

Televízia očami divákov: Ako sa JOJka menila počas piatich rokov

Na základe brandových prieskumov respondenti definujú JOJku ako rodinnú, zábavnú, pozitívnu, či už tradične modernú a inovatívnu.

Televízia očami divákov:  Ako sa JOJka menila počas piatich rokov
Zdroj: TV JOJ

Keď som pred piatimi rokmi nastupoval do pozície šéfa jojkárskej skupiny, našou hlavnou spoločnou snahou bolo budovať JOJku ako televíziu pre celú rodinu. Kým v minulosti diváci v prieskumoch dávali najavo, že s ňou majú spojené aj negatívne emócie a miestami ju vnímali až ako vulgárnu, extrémnu, nevhodnú pre rodinu či deti, naším cieľom vždy bolo prinášať program pre celé spektrum divákov tak, aby diváci s JOJkou bez obáv mohli stráviť spoločný rodinný večer.

Základnými signálmi k divákom, kam chceme JOJku posúvať, bolo nasadenie programov ako V siedmom nebi, Inkognito či seriál Divoké kone, ktorý jednoznačne spoludefinoval jar 2015. Už prvé zmeny, ktoré sme stihli postupne priniesť v rokoch 2014 a najmä 2015, vnímali diváci pozitívne, čo sa odrazilo aj v prieskumoch. Hneď po prvom roku až 40 percent respondentov uviedlo, že je JOJ-ka na vzostupe, klesol počet tých, ktorí ju odmietali a naopak rástlo percento, pre ktorých sa stala prvou voľbou. Po dvoch rokoch už JOJka dosiahla najvyššie číslo zo všetkých staníc.

Dlhodobo je hlavným očakávaním divákov od televízie priniesť relax, zábavu, ale aj hodnotnejší obsah spojený s nenútenou formou vzdelávania. Ešte začiatkom roka 2015 JOJka nevysielala žiadnu výsostne zábavnú večernú reláciu, v ktorých produkcii je dnes aj s Inkognitom, S pravdou von, Všetko čo mám rád či Sedmičkou lídrom. Samotné Inkognito je v súčasnosti podľa prieskumov najobľúbenejším televíznym programom na televíznom trhu a momentálne sa teší vyššej sledovanosti ako v období svojho návratu.

Zdroj: TV JOJ

​Zároveň práve od tohto roku postupne prinášame divákom rôzne zábavné formy súťaženia a poučenia v IQ Taxi, Lucky Room či Rozum v hrsti. Prieskumy rovnako zdôrazňovali absenciu programov ako zdroja inšpirácie a nových podnetov. Aj to je odpoveďou na to, prečo sme výrazne rozšírili naše magazínové vysielanie na čele s úspešným Na chalupe či Novým bývaním, ktoré opäť zažíva svoje najsledovanejšie sezóny.

Významná časť divákov v prieskumoch v minulosti JOJke vytýkala nedostatočný program pre univerzálne publikum. Je pritom našim jednoznačným zámerom, ktorý deklarujeme dlhodobo, byť televíziou pre všetkých divákov so zameraním aj na univerzálnu cieľovku, čo sme potvrdili zotrvaním v DVB-T ako bezplatného príjmu televízneho signálu pre všetky sociálne skupiny divákov.

Uviedli sme vôbec prvú detskú stanicu v slovenskom jazyku a rozšírili našu štruktúru o programy, ktoré už dlhodobo dominujú práve v širokom publiku a zároveň potvrdzujú úspešnosť aj v komerčnej cieľovke. Pri tej však naďalej platí neaktuálne nastavenie nezohľadňujúce dnešnú demografiu, čím postupom rokov zabúda na stále výraznejšiu časť aktívnych spotrebiteľov.

Ďalším zásadným krokom v posilňovaní imidžu bolo rozbehnutie produkčne náročných, no o to kvalitnejších seriálov a minisérií. K vôbec najúspešnejším na trhu sa okamžite zaradili Prázdniny, k najoceňovanejším zas kriminálka Za sklom či dosiaľ najvýpravnejší seriál 1890, ktorý sa stal udalosťou jari 2017 a pozitívne ovplyvnil aj turizmus na Gemeri.

​V posledných rokoch diváci stále viac zdôrazňujú dôležitosť atraktívnej filmovej ponuky, ktorú na základe ostatných dvoch „brand studies“ vnímajú na JOJke ako najlepšiu. Ešte pred viditeľným vzostupom tohto trendu sme na českom a slovenskom trhu spustili filmovú stanicu JOJ Cinema, zároveň od tohto roka jasne vyšpecifikovali večerný čas na PLUS-ke práve pre filmy. Zadefinovanie menších staníc bolo rovnako jedným z očakávaní divákov a pozitívne sa odrazilo i v prípade WAUky, ktorá po vyprofilovaní na seriálovú stanicu posilnila sledovanosť.

Na základe posledných brandových prieskumov dnes respondenti definujú JOJku primárne ako rodinnú, zábavnú, pozitívnu, či už tradične modernú a inovatívnu. Za pol dekády sa nám podarilo rozšíriť programovú ponuku a spustiť niekoľko nových staníc, v ktorých je dnes skupina JOJ lídrom, aktívne sme sa zapojili do podpory filmovej tvorby, pustili sa do viacerých medzinárodných koprodukcií a najkvalitnejších tvorcov angažovali aj do našich projektov. Najmä v čase 17. narodenín JOJ-ky som hrdý, kam sa za túto päťročnicu posunula a verím, že rovnako naplníme aj ďalšie ambiciózne ciele na ceste za kvalitnou tvorbou, podporou tvorcov a napĺňaním očakávaní divákov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.