Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.03.2019, 09:40

Markíza neexperimentuje, stavila na istotu. Po úspešnom februári má pripravený silný marec

Komerčná televízia vstupuje do jari s osvedčenými formátmi, dominovať bude zábava.

Markíza neexperimentuje, stavila na istotu. Po úspešnom februári má pripravený silný marec
Zdroj: TV Markíza, koláž: Stratégie

Skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma a Dajto má za sebou úspešný február. Posilnila si pozíciu trhovej jednotky v strategickej cieľovej skupine divákov od 12 do 54 rokov, rovnako ako v širšej cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov.

​Markíza vo februári nasadila do programovej štruktúry nové formáty – The Voice Česko Slovensko, český seriál Kameňák a na konci mesiaca sa vrátila s novými epizódami Horná Dolná. Naopak, do finále dospel seriál Autoškola, ktorý od prvého marcového týždňa uvoľňuje miesto Susedom a Kuchyni. Chart Show zase od 13. marca vystrieda novinka Dvaja na jedného, ktorú si televízia úspešne otestovala pred rokom. Prvým hosťom Adely Vinczeovej a Dana Dangla bude Marek Hamšík.

Zdroj: TV Markíza

​JOJ má na marec pripravenú tretiu sériu Prázdnin, ktoré doplní český seriálový hit Most!, na ktorý zakúpila práva. Obidva formáty nasadí na utorkové večery od 5. marca.

Top programy mesiaca

Nasledovanejšímí programami februára sa stali v rámci cieľovej skupiny 12-54 programy Markízy - podvečerný denný seriál Oteckovia a dokumentárny film Ján a Martina, ktorý Markíza uviedla v deň ročného výročia vraždy novinára a jeho snúbenice.

​Dokument Ján a Martina, ktorým si Markíza vo štvrtok 21. februára pripomenula smutné prvé výročie vraždy investigatívneho novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej, sa v cieľovej skupine 12-54 stal druhým najsledovanejším februárovým programom na celom trhu, keď dosiahol vysoký rating 11,8 percenta a trhový podiel 30,6 percenta. Hodinový dokument, ktorý mapoval nezmyselnú smrť dvoch mladých ľudí a zmeny, ktoré tento brutálny zločin na Slovensku vyvolal, si pozrelo celkovo 570-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Zdroj: TV Markíza

Oteckovia po roku

Najsledovanejším programom na slovenskom televíznom trhu bol aj vo februári rodinný seriál Oteckovia. Konkrétne epizóda odvysielaná v utorok 5. februára dosiahla v strategickej cieľovej skupine 12-54 v doterajšej histórii seriálu absolútne rekordnú sledovanosť 13 percent a tiež vysoko nadpriemerný trhový podiel 43,1 percenta. Pozrelo si ju 624-tisíc divákov starších než 12 rokov, čo je historicky druhý najlepší výsledok.

Oteckovia kraľujú podvečernému vysielaniu už viac než rok, vo februári si pripísali priemernú sledovanosť 10,5 percenta a trhový podiel takmer 37 percent v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si ich pozrelo v priemere 530-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Televízia JOJ bude Oteckom v marci konkurovať novinkou Lucky Room – Izba plná peňazí. Špeciálny štart odvysielala v sobotu večer, od 4. marca bude zábavná show súčasťou podvečerného vysielania od pondelka do štvrtka. Na piatkové podvečery nasadí JOJ ďalšiu novinku – zábavnú show Pošli ďalej, ktorú si otestovala pred rokom.

Skupina Markíza dosiahli vo februári v cieľovej skupine 12-54 priemerný celodenný trhový podiel 29,1 percenta a konkurenčnú skupinu JOJ tak predstihla s rozdielom až 9 percentných bodov. Jednotkou na trhu bola každý jeden z 28 februárových dní. Rovnako samotná televízia Markíza bola vo februári najsilnejšou stanicou na trhu. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 22,4 percenta, čím prekonala konkurenčnú TV JOJ tiež o 9 bodov.

V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 23:00) obsadila skupina Markíza prvú priečku 24 z 28 februárových dní. Zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,4 percenta, skupina JOJ mesiac ukončila s podielom 25,3 percenta. V prípade najväčších staníc komerčných televíznych skupín bola situácia obdobná. Markíza si pripísala 23,6 percentný podiel, JOJ 17, 7 percenta.

Zdroj: TV Markíza
Zdroj: TV Markíza

​V širšej cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov bola skupina Markíza rovnako jednotkou na trhu s priemerným celodenným trhovým podielom 25,2 percenta a odstupom 4,3 bodu od skupiny JOJ. Trhovým lídrom bola v 25-tich dňoch mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 27,2 percenta.

V tejto cieľovej skupine dosiahla skupina JOJ so svojimi stanicami JOJ, Plus, Wau a RiK svoj najsilnejším výkon tohto roka, keď si v nedeľu 3. februára pripísala doposiaľ najlepšiu sledovanosť aj trhový podiel v hlavnom vysielacom čase. Rekord si pripísala aj samotná televízia JOJ. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.