Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.03.2019, 10:20

Sledovanosť volebného víkendu: Relácie Markízy si pozrelo najviac divákov

Sledovanosť volebného víkendu: Relácie Markízy si pozrelo najviac divákov
Zdroj: TV Markíza

Televízia Markíza, RTVS a TA3 priniesli v súvislosti s prezidentskými voľbami viacero relácií, kde sledovali priebežné výsledky, dianie v jednotlivých volebných centrálach, v nedeľu to boli rozhovory s úspešnými i neúspešnými kandidátmi či analýzami ich výsledkov. Najsledovanejšími boli relácie televízie Markíza.

V sobotu priniesla Markíza mimoriadnu reláciu Prezidentské voľby 2019 – Volebná noc, kde uviedla okrem priebežných výsledkov volieb aj prieskum agentúry Focus. Volebnú noc od 22:00 sledovalo 5,3 percenta divákov a Markíza dosiahla trhový podiel 24,1 percenta v obchodnej skupine divákov 12-54 rokov. Volebnú noc na RTVS sledovalo 2,4 percenta divákov s podielom 11,4 percenta v rovnakej cieľovej skupine. Uviedla ju Jednotka od 21:40.

​V sobotu viedla Markíza aj v celkovom rebríčku. Najsledovanejšími reláciami boli v cieľovej skupine 12-54 jej hlavné spravodajské relácie nasledované večerným filmom Špunti na vode. Česká komédia si pripísala 9,1 percentnú sledovanosť s trhovým podielom 25,4 percenta. Pretty Woman na JOJ dosiahla podiel 16,1 percenta a Záhady tela na Jednotke 15,2 percenta. Záhady tela však viedli v širšej skupine divákov starších než 12 rokov, kde boli s 8,8 percentnou sledovanosťou a podielom 19,3 percenta najsledovanejšou nespravodajskou reláciou.

Nedeľa patrila výsledkom volieb a rozhovorom s úspešnými či neúspešnými kandidátmi či analytikmi. Prvý rozhovor s dvomi postupujúcimi kandidátmi do druhého kola prezidentských volieb – Zuzanou Čaputovou a Marošom Šefčovičom - priniesla o 9:00 ráno Jednotka. V cieľovej skupine divákov 12-54 si pripísala 3,9 percentnú sledovanosť a podiel 22 percent.

​Obedňajšie politickú reláciu O 5 minút 12 sledovalo 4,9 percenta divákov pri podiele 22,4 percenta v cieľovej skupine 12-54. V tejto cieľovej skupine si pripísalo vyšší rating Na telo na Markíze, ktoré prinieslo diskusiu dvoch postupujúcich prezidentských kandidátov. Dosiahlo 5,8 percentnú sledovanosť a podiel takmer 26 percent. O 5 minút 12 viedlo v širšej skupine divákov starších než 12 rokov, kde dosiahlo 5,9 percentnú sledovanosť a podiel 31 percent.

Celkovo najsledovanejšími nedeľnými reláciami v cieľovej skupine 12-54 boli hlavné spravodajské relácie Markízy, nasledované hlavnými spravodajskými reláciami TV JOJ. Z nespravodajských relácií si najviac divákov pozrelo The Voice Česko Slovensko, ktoré pri 7,8 percentnom ratingu dosiahlo podiel 21,6 percenta, V siedmom nebi na JOJ zaznamenalo podiel 20,9 percenta a Strážmajster Topinka na Jednotke 11,2 percentný podiel.

TA3 s najlepšou sledovanosťou za ostatných 12 mesiacov 

Prvé kolo prezidentských volieb bolo hlavnou témou spravodajskej televízie TA3 počas víkendu. V sobotu dosiahla celodenný podiel v širšej cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov až 4,8 percenta, čo predstavuje najvyšší výsledok za posledný rok. Nedeľná relácia V politike, kde boli hosťami Norverta Dolinského Zuzana Čaputová a Maroš Šefčovič, si pripísala podiel takmer 25 % v 12+.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.