Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
15.04.2019, 13:35

Galavečer OTO bol najsledovanejším programom týždňa. Pri obrazovkách bolo 630-tisíc divákov

Zmena dramaturgie a moderátora sa sledovanosti nedotkla, prekvapením je pokles The Voice.

Galavečer OTO bol najsledovanejším programom týždňa. Pri obrazovkách bolo 630-tisíc divákov
Zdroj: TASR/Pavol Zachar

Divácka anketa OTO spoznala v sobotu svojich víťazov. Hoci nastali viaceré zmeny – v dramaturgii večera, na poste hlavného moderátora aj režiséra, sledovanosti sa nijako nedotkli. 

Hlavným moderátorom galavečera v Slovenskom národnom divadle bol po rokoch opäť Michal Hudák, ktorý nahradil dvojicu Adela Vinczeová a Matej „Sajfa“ Cifra, ktorí galavečer moderovali od roku 2013 až po minulý rok, ktorý už Sajfa odmoderoval sám. V tomto roku občas sekundoval Hudákovi, ktorý si z galavečera odniesol aj absolútneho OTA za najväčší počet hlasov od divákov.

Režisérom priameho prenosu bol Jeffo Minařík, ktorý vystriedal po piatich rokov Petra Núňeza. Minařík, známy najmä šou Česko Slovensko má talent, má na konte réžiu galavečerov OTO z rokov 2004, 2005, 2007, 2008 a 2009, kedy ho moderoval Michal Hudák spolu so Štefanom Skrúcaným.

Tretina divákov sledovala OTO

Tri a pol hodinový priamy prenos si v sobotu večer pozrelo 627-tisíc divákov starších než 12 rokov, čo je takmer rovnaké číslo ako vlani, kedy bolo pri obrazovkách 629-tisíc divákov.

V strategickej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov si galavečer pripísal 10,4-percentnú sledovanosť a podiel 30,8 percenta, uplynulý rok si Jednotka pripísala v tejto cieľovej skupine identickú sledovanosť s mierne nižším podielom na úrovni takmer 30 percent kvôli kratšiemu trvaniu prenosu. 

V univerzálnej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov si galavečer pripísal až 13,4 percentnú sledovanosť a podiel 33,2 percenta. 

​Odovzdávanie cien OTO sa tak stalo najsledovanejším programom soboty a tiež celého týždňa. Prekonalo aj Oteckov, ktorí si pripísali v uplynulom týždni najvyšší rating vo štvrtok 11. apríla, kedy dosiahli 10,2-percentnú sledovanosť a podiel 37,9 percenta v cieľovej skupine 12-54.

Ďalším najsledovanejším nespravodajským programom týždňa boli Susedia s ratingom 9,8 percenta a trhovým podielom 27,1 percenta, čo je pre sitkom zatiaľ druhý najlepší výsledok v rámci aktuálnej 6. série.

Prekvapením bola nízka sledovanosť nedeľnej speváckej šou The Voice Česko Slovensko, ktoré stratilo divákov a jeho sledovanosť podľa portálu mediaboom klesla pod 6 percent, pričom štandardne sa hýbe okolo 8 percent, predchádzajúca časť si pripísala 8,4-percentnú sledovanosť a podiel 23,5 percenta v cieľovej skupine 12-54.

RTVS sa uplynulý týždeň darilo aj so súťažnou šou Čo ja viem, ktorej sledovanosť v aktuálnej sérii stúpla a drží sa okolo 8 percent v cieľovej skupine 12-54. V univerzálnej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov bola dokonca najsledovanejším nespravodajským programom piatka. V tejto – pre verejnoprávnu televíziu relevantnej cieľovej skupine – si Čo ja viem pripísalo 11 percentnú sledovanosť a podiel 25,2 percenta.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.