Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.05.2019, 11:30

To najdôležitejšie z F8. Zuckerberg stavia na princípe súkromia a bezpečnosti

Šéf Facebooku otvoril konferenciu slovami: „Budeme hovoriť o sociálnej sieti zameranej na súkromie".

To najdôležitejšie z F8. Zuckerberg stavia na princípe súkromia a bezpečnosti
Zdroj: Pixabay

Tradične sa aj tento rok konala konferencia F8, na ktorej šéf Facebooku Mark Zuckerberg s kolegami predstavil víziu a najzásadnejšie novinky a ciele Facebooku a jeho dcérskych platforiem. Vybrali sme niekoľko najzaujímavejších bodov: 

Budúcnosťou je súkromie

Zuckerberg otvoril F8 slovami: „Budeme hovoriť o sociálnej sieti zameranej na súkromie. Súkromie nám dáva slobodu byť sami sebou.“  Preto sa vývojári zamerajú na aktualizáciu správ, skupín a príbehov.

Ako na začiatku uviedol: „Naším plánom je vybudovať sociálnu platformu zameranú na súkromie. Už máme verejné priestory - digitálne ekvivalenty námestia - a myslíme si, že by mala existovať aj digitálna podoba obývacej izby.“ Ekvivalent digitálnej obývačky má priniesť priestor ľuďom, ktorý chcú na sociálnej sieti väčšiu intimitu.

Šesť princípov

Platforma zameraná na súkromie bude postavená na šiestich základných princípoch:

  • Súkromné ​​interakcie. Intímne priestory, kde máte úplnú dôveru, že to, čo hovoríte a robíte, je súkromné.
  • Šifrovanie. Vaša súkromná komunikácia by mala byť bezpečná a šifrovanie typu end-to-end bráni komukoľvek - vrátane spoločnosti - vidieť, čo zdieľate.
  • Zníženie trvanlivosti. Na platforme sa nebudú uchovávať správy ani príbehy dlhšie, než je potrebné.
  • Ochrana údajov a správ.
  • Ďalším princípom je schopnosť docieliť, aby sme boli schopní použiť ktorúkoľvek z Facebook dcérskych platforiem na oslovenie svojich priateľov a jednoducho a bezpečne komunikovať naprieč sieťami.
  • Bezpečné ukladanie dát.

Zlúčený inbox Messengeru, Instagramu a WhatsAppu

Messenger má byť v priebehu niekoľkých rokov najrýchlejšia platforma na posielanie správ. Nástroj by mal zjednodušiť orientáciu aj komunikáciu naprieč platformami a tak by sa mala zefektívniť a zrýchliť komunikácia medzi používateľmi.

Messenger sa zameria na „blízkych priateľov“. Na platforme bude možné zdieľať Stories, posielať správy a ukladať si svoje spomienky s najbližšími priateľmi na jednom súkromnom mieste. Zameria sa tiež na video hovory, používatelia budú môcť pozerať videá spoločne priamo na Messengeri. V nasledujúcich mesiacoch by sme sa mali dočkať aj Messengeru na desktope.

Zdroj: Facebook

Redizajn

Šéf Facebooku oznámil, že upravený News Feed zvýrazní skupiny a udalosti. Informačný kanál dá do pozornosti príspevky zo skupín, nie všeobecný prehľad správ od priateľov ako to bolo doteraz. Redizajn má docieliť rozšírenie malých skupín. Nová funkcia Meet New Friends má prepojiť cudzincov, ktorých niečo spája (napríklad škola, povolanie, hobby). Dostupný bude aj Dark Mode.

Zdroj: Facebook

Facebook Dating a Secret Crush

Profil na randenie bude separovaný od hlavného tak, aby mal presah iba s používateľmi s rovnakým zámerom. Funkcia je zatiaľ dostupná približne v 20 krajinách, medzi ktorými Slovensko nie je.

Novinkou je Secret Crush, v rámci ktorého si používateľ môže vytvoriť tajný zoznam ľudí, o ktorých má záujem. Ak to označený používateľ opätuje, dozviete sa, že to klaplo.

Instagram

Instagram má nové funkcie fotoaparátu. Má byť jednoduchší na ovládanie a zároveň dať priestor kreativite. Okrem možností s uverejňovaním fotografií a videí sa zameria na to, aby používateľ videl počet srdiečok, komentáre a ďalšie ukazovatele úspešnosti príspevku iba po vyžiadaní.

Portal vo viacerých krajinách

Elektronické zariadenie vybavené kamerou a využívajúce umelú inteligenciu umožňuje komunikáciu medzi používateľmi na celom svete. Facebook uviedol, že nebude ukladať video z Portalu vo svojich dátových centrách. Prístroj umožní používateľom vypnúť kameru a mikrofón jedným poklopom a zamknúť ich číselným kódom. Prístroj je dostupný v dvoch veľkostiach a po novom by mal byť dostupný aj pre používateľov WhatsAppu a expandovaný do viacerých krajín.  

​Zuckerberg tiež oznámil rozšírenie VR portfólia o dva nové produkty a zdôraznil, že chce docieliť úplne iný pohľad na Facebook a jeho dcérske platformy.  

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.