Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.05.2019, 16:00

Slovenské weby sa od apríla merajú po novom. Novým lídrom rebríčka sa stali Aktuality.sk

Ako ovplyvnili zmeny v meraní poradie webov a vydavateľov?

Slovenské weby sa od apríla merajú po novom. Novým lídrom rebríčka sa stali Aktuality.sk
Zdroj: Dreamstime

AIMmonitor prešiel od 1. apríla pod aktualizovanú metodiku gemiusOverNight a s aktualizáciou metodiky zmenil aj názov merania z AIMmonitor na IABmonitor. Nová metodika predstavuje podľa IAB Slovakia najnovší a najmodernejší prístup k online meraniu návštevnosti, ktoré Gemius implementoval vo všetkých krajinách realizujúcich výskum návštevnosti.

Do merania návštevnosti slovenských médií je v súčasnosti zapojených 109 domén a 46 prevádzkovateľov, medzi ktorých patria najväčší vydavatelia na Slovensku.

Aktualizovaná metodika prináša viacero noviniek, zavádza tiež platformy PC Home a PC Work, ktoré poskytnú presnejšie dáta o konzumácii obsahu.„Možnosť získať sociodemografické dáta už po prvom dni merania je pridanou hodnotou pre agentúry z hľadiska plánovania reklamy, ale aj médiá z hľadiska predaja reklamného priestoru a sledovania zmien,” uviedla ďalšiu výhodu Daša Karpelová, výkonná riaditeľka IAB Slovakia. 

Zmena metodiky sa však dotkla aj ukazovateľa RU, ktorý má v novom meraní lepšie reflektovať zmeny na trhu. Pozreli sme sa, aký vplyv mala zmena metodiky na poradie prevádzkovateľov a samotné weby.

Zmeny v rebríčku webov

V novom meraní obsadil v apríli prvú priečku spravodajský portál Aktuality, ktorému doposiaľ patrilo štvrté, prípadne tretie miesto. V apríli si pripísal 2,69 milióna návštevníkov a preskočil tak trhovú dvojku – portál Sme. Tento nárast zapríčinil presun niektorých stránok portálu Azet, ako Živé, Noizz, či ženské magazíny Diva a Najmama pod portál Aktuality. Bývalému lídrovi rebríčka Azet tak poklesla návštevnosť z bývalých priemerných 2,6 milióna reálnych užívateľov v roku 2018 na necelých 1,2 milióna RU v apríli, čo pre web znamená 13. pozíciu. 

TOP 10 webov v apríli 2019
por.  zmena voči marcu web

apríl 2019 (RU)

1. +1 aktuality.sk 2 690 776
2. -1 sme.sk 2 569 801
3.  -  zoznam.sk 2 438 444
4. +2 pluska.sk 2 095 038
5.  -  heureka.sk 1 901 358
6. +1 hnonline.sk 1 873 584
7. +1 topky.sk 1 811 174
8. +1 pravda.sk 1 791 545
9. +1 bazos.sk 1 711 782
10. +1 cas.sk 1 544 407

Líder vydavateľov si drží náskok

V rebríčku vydavateľov si pozíciu jednotky drží naďalej Ringier Axel Springer SK, ktorý v apríli dosiahol 3 milióny užívateľov. Dvojkou zostáva Petit Press, nasleduje Zoznam a News and Media Holding. Do  prvej päťky v apríli postúpila MAFRA Slovakia, ktorá odsunula na šiestu pozíciu Heureka shopping. Z prvej desiatky vypadol NOVÝ ČAS, ktorý v novej metodike klesol z 9. pozície na 12, naopak, do prvej desiatky sa dostala Markíza – Slovakia, ktorá si polepšila o tri priečky.

TOP 10 vydavateľov v apríli 2019
Por. zmena voči marcu vydavateľ weby apríl 2019 (RU)
1. - Ringier Axel Springer SK aktuality.sk, azet.sk, bazar.sk, autobazar.eu, nehnutelnosti.sk, autobazar.sk, topreality.sk, reality.sk, autovia.sk, byty.sk, noveauto.sk, novostavby, sk, noveauta.sk, zlavy.sk 3 025 749
2. - Petit Press sme.sk 2 569 801
3. - Zoznam zoznam.sk, topky.sk 2 507 643
4. - News and Media Holding pluska.sk, centrum.sk, etrend.sk, ujszo.com, plustv.sk 2 323 710
5. +1 MAFRA Slovakia hnonline.sk, zlacnene.sk, svetevity.sk, takurcitee.sk 1 977 883
6. -1 Heureka shopping heureka.sk, kauf.sk, zoznamtovaru.sk 1 903 552
7. - Perex pravda.sk, birdz.sk, varecha.sk, avizo.sk 1 843 357
8. +3 MARKIZA - SLOVAKIA tvnoviny.sk, markiza.sk 1 728 971
9. -1 Radim Smička bazos.sk 1 711 782
10. - Startitup interez.sk, startitup.sk, imhd.sk, babskeveci.sk, emefka.sk 1 639 147

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.