Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.05.2019, 12:45

Ako prilákať mladých k spravodajstvu? Česká televízia pre nich vymyslela komiks

ČT24 spustila nový formát - spravodajský komiks. Každý deň dostanú čitatelia jeden.

Ako prilákať mladých k spravodajstvu? Česká televízia pre nich vymyslela komiks
Zdroj: Česká televízia

On-line redakcia spravodajstva Českej televízie pripravila novú formu spracovania obsahu ČT24. Komiksovým formátom chce k svojmu obsahu prilákať generáciu mladých, ktorých už klasická forma spracovania správ neoslovuje a najmä, doma často ani nemajú televízor.

„V tíme, ktorý na projekte pracuje, sú aj naši najmladší kolegovia (mileniáli), a je zaujímavé, že prinášajú na vec iný pohľad. V debatách o komiksoch dávam ich hlasu väčšiu váhu,“ hovorí šéfredaktor on-line spravodajstva ČT Karel Tinl.

Témy pre spracovanie do podoby kresleného príbehu vyberá redakcia na základe radu kritérií – hlavne obsahového a vizuálneho. Komiksy vznikajú z reportáží odvysielaných napríklad v programoch Udalosti a Udalosti v kultúre.

„Môže to zafungovať tak, že sa osloví skupina, ktorú klasická forma televíznej reportáže úplne míňa,“ komentuje Pavel Kořínek, odborník na komiksy z Ústavu pre českú literatúru AV ČR.

Na výrobu sú použité aplikácie, ktoré fotkám z videí dodajú komiksový vzhľad a ktoré z takto získaných obrázkov vyrobia samotný komiks. Reportáže sú prevzaté v plnom znení a použité sú len odvysielané zábery, približuje výrobu komiksov televízia na svojom webe.

Pozrite sa, ako taký spravodajský komiks vyzerá:

​Na webe aj sociálnych sieťach

Výroba jedného dielu komiksu trvá niekoľko hodín. Vzniká totiž napríklad aj špeciálna grafika na upútanie tohto obsahu na sociálnych sieťach. Na projekte aktuálne pracuje nárazovo a najmä vo svojom voľnom čase zhruba šesť ľudí – redaktori, editori, grafici a korektorky.

„Okrem tímu, ktorý sa témam venuje pravidelne, oceňujem i prínos a podporu vedeckej redakcie ČT24. Tú často a rád využívam ako taký inkubátor nápadov,“ dopĺňa Karel Tinl s tým, že prípravy na spustenie projektu trvali štvrť roka. „Teším sa na odozvu čitateľov a divákov. S ich názormi chcem ďalej pracovať pri výbere tém i forme spracovania,“ uzatvára šéfredaktor.

K dispozícii je už teraz archív 30 spravodajských komiksov, vznikať bude každý deň jeden nový. Čítať sa dajú na webe ČT24 a upozornenia na nové diely dáva ČT24 aj na sociálne siete.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.