Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.05.2019, 08:30

Najčítanejší je Nový Čas, najpočúvanejšie Rádio Expres

Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index.

Najčítanejší je Nový Čas, najpočúvanejšie Rádio Expres
Zdroj: Dreamstime

Najčítanejším denníkom bol vo 4. kvartáli 2018 a 1. kvartáli 2019 Nový Čas, týždenníkom Plus 7 dní a mesačníkmi Zdravie a Záhradkár. Najpočúvanejším rádiom bolo Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou TV Markíza. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML-TGI), ktorý od 17. septembra do 16. decembra 2018 a od 7. januára do 31. marca 2019 realizovala na vzorke 4217 respondentov spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 29 percent populácie. Nový Čas si drží prvú pozíciu so 14 percentami. Čítanosť na úrovni šesť percent majú denníky Pravda, Plus jeden deň a Sme. Nasleduje denník Šport so štyrmi percentami. Korzár a Hospodárske noviny dosiahli čítanosť tri percentá.

Zdroj: MML-TGI, 4.+1./2019

​Čítanosť týždenníkov predstavuje 35 percent. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní so siedmimi percentami. Päťpercentnú čítanosť majú týždenníky Báječná žena, Život a Nový Čas pre ženy. Tri percentá obyvateľov SR čítajú Slovenku a Eurotelevíziu. Katolícke noviny majú v prieskume dve percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla osempercentnú a sieť Petit Press MY noviny šesťpercentnú čítanosť.

Zdroj: MML-TGI, 4.+1./2019

​Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 17 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max s piatimi percentami. Nasledujú Relax a Tele plus s tromi percentami. Dvojtýždenník Stop dosiahol dvojpercentnú čítanosť, Bratislavské noviny a Žena a život jednopercentnú. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá.

Zdroj: MML-TGI, 4.+1./2019

​Celková čítanosť mesačníkov vo 4. kvartáli 2018 a 1. kvartáli 2019 je na úrovni 46 percent. Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Zdravie so šiestimi percentami. Rovnakú čítanosť má aj mesačník Záhradkár. Nasledujú Eva a EMMA s piatimi percentami. Nový Čas Krížovky má čítanosť štyri percentá. Ďalšie sú mesačníky Napínavé krížovky a Auto magazín s tromi percentami.

Zdroj: MML-TGI, 4.+1./2019

​Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavuje 59 percent. Poradie otvára Rádio Expres s 18, ďalej Rádio Slovensko so 16, nasleduje Fun rádio s 10 percentami. Sedempercentnú počúvanosť dosiahli Rádio Europa 2, Rádio Jemné a Rádio Vlna. Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Regina so šiestimi percentami. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahol v parametri „počúval včera“ 23 percent. Rozhlasová sieť Radio Services dosiahla počúvanosť 20 a sieť Regiomedia štyri percentá.

Zdroj: MML-TGI, 4.+1./2019
Zdroj: MML-TGI, 4.+1./2019

​Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 73 percent. Televíziu vo 4. kvartáli 2018 a 1. kvartáli 2019 celkovo sledovalo takmer 3,3 milióna divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 40 percent. Sledovanosť na úrovni 29 percent zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 19 percentami.

Zdroj: MML-TGI, 4.+1./2019
Zdroj: MML-TGI, 4.+1./2019

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.