Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.05.2019, 12:30

TV Folklorika oslavuje prvé narodeniny. Čo nové prinesie v druhom roku?

Tvorcovia avizujú relácie o ľudovej slovesnosti a nárečiach, a tiež reportáže z najväčších slovenských folklórnych festivalov.

TV Folklorika oslavuje prvé narodeniny. Čo nové prinesie v druhom roku?
Zdroj: TV Folklorika

V sobotu 1. júna uplynie rok od spustenia projektu Telekomu v podobe nového kanála TV Folklorika,. Hudobný kanál zameraný na folklór sa takmer okamžite po spustení stal najsledovanejším hudobným kanálom, dokonca s prekvapujúco výrazným náskokom, uviedol v tlačovej správe Telekom.

Spomedzi kanálov zaradených v základnom balíku (Senzi, Rebel a Folklorika) sa stala Folklorika suverénnym lídrom a pred druhým kanálom v poradí mala až 15-percentný náskok. Aj po prirodzenom útlme prvotného záujmu sa udržal medzi TOP 3 stanicami v silnom pelotóne hudobných programov.

Výrazný podiel mladých divákov

Hudobno-dokumentárny kanál vysiela exkluzívne Telekom. Prináša 24 hodín relácie so zameraním na folklór, vyrába aj vlastný obsah v 16 tematických pôvodných reláciách respektíve blokoch. Telekom sa inšpiroval úspechom folklórnej šou formátu Zem spieva, ktorý vysielala RTVS. Na novej stanici operátor úzko spolupracuje s tímom folklórnej šou – režisérom Petrom Núňezom (na snímke) a Martinou Cyprichovou, ktorá je aj kreatívnou producentkou nového kanála.

Magio TV od Telekomu prišla s novým kanálom venovaným slovenskému folklóru a ľudovým tradíciám viac-menej v podobe experimentu, keďže podobný kanál v slovensko-českom priestore neexistoval. Výsledky však výrazne prekonali očakávania a najmä počas víkendov a sviatočných dní dosahuje TV Folklorika „reach“ porovnateľný s plnoformátovými TV stanicami.

"Veľmi pozitívne vnímame dve skutočnosti. Analýza dát sledovanosti ukázala, že folklór v žiadnom prípade nie je doménou staršej populácie a slovenského vidieka. Dáta ukazujú výrazný podiel mladých divákov, respektíve domácností z väčších miest. A po druhé, TV Folklorika nie je len hudobnou televíziou. Divácku masu si dokázali vybudovať relácie s dokumentárnym obsahom ako Moje korene, Remeslo má zlaté dno, Odetí do krásy, Vojvodina a podobne. Našim partnerom i divákom Folkloriky za priazeň ďakujeme a želáme jej čo najviac spokojných divákov," zhrnul prvý rok Andrej Miklánek, zodpovedný za TV obsah v Slovak Telekome.

Pripravované novinky

V druhom roku vysielania sa na TV Folklorika objavia aj relácie o ľudovej slovesnosti, ľudových múdrostiach a nárečiach ako aj pravidelné reportáže z najväčších slovenských folklórnych festivalov. Nebudú chýbať ani nové časti relácii Moje korene s ikonami slovenského folklóru ako Juraj Kubánka, Vojtech Mailing, či prvý dirigent SĽUK-u Milan Novák.

„Máme už nakrútený pilot novej relácie o krojoch a ich príbehoch. Každý kroj má v sebe zašifrované rôzne odkazy a v novej relácii budeme tieto odkazy dešifrovať, budeme otvárať staré truhlice a objavovať skrytú krásu slovenských krojov,“ uzavrel Miklánek.

Reláciu zameranú na folklór, ľudovú tvorbu a slovenské tradície s rovnakým názvom ako má hudobná stanica - Folklorika - odštartovala na začiatku roka aj RTVS. Denný magazín o folklóre vysiela od pondelka do piatka po Dámskom klube, moderátorkou je Barbora Krajčírová. Rovnako ako TV Folklorika aj magazín Folklorika nepriamo nadväzuje na predchádzajúcec formáty RTVS – úspešnú Zem spieva a Remeslo má zlaté dno. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.