Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.06.2019, 14:35

Rada udelila televíziám vysoké pokuty. Opäť za priveľa reklamy a skrytú reklamu

Vysoká pokuta neobišla Inkognito, Teleráno ani Správy RTVS.

Rada udelila televíziám vysoké pokuty. Opäť za priveľa reklamy a skrytú reklamu
Zdroj: TV JOJ

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na svojom dnešnom zasadnutí udelila televíziám vysoké pokuty. Za priveľa reklamy či nesprávne označenie programov ich sankcionovala celkovo takmer 25-tisíc eurami. Informovala o tom Ivana Furjelová, hovorkyňa RVR.

Najvyššiu pokutu vo výške 10 000 eur udelila televízii Joj za nedodržanie zákonného limitu na podiel reklamy vo vysielaní. Vysielací čas vyhradený reklamným šotom počas jednej celej hodiny podľa zákona nesmie presiahnuť 12 minút, čo televízia trikrát prekročila o 27-28 sekúnd. Stalo sa tak vo vysielaní 1. 12. 2018 večer, 8. 12. 2018 cez obed a v rovnaký deň aj poobede.

Pre televíziu JOJ to neboli prvé pokuty za takéto porušenia zákona, v januári ju Rada za rovnaký prehrešok pokutovala sumou 25 000 eur. Rada môže udeliť za uvedené nedodržanie zákona sankcie vo výške od 663 do 66 387 eur.

​Druhú pokutu vo výške 6 638 eur udelila Rada televízii Wau patriacej do skupiny Joj. Porušenie zákona nastalo v relácii Inkognito, kde neboli v dvoch vydaniach na prelome roka titulky pre osoby so sluchovým postihnutím zosynchronizované so zvukovou stopou programu a nezachytávali hovorený prejav spôsobom, ktorý by umožnil osobám so sluchovým postihnutím porozumieť obsahu.

Pokuta neobišla ani verejnoprávnu RTVS. Sankciu 5 000 eur dostala za odvysielanie príspevku s názvom V rozprávke Vianočné želanie sa plnia sny v Správach RTVS na Jednotke. Podľa rozhodnutia Rady naplnil definíciu skrytej mediálnej komerčnej komunikácie.

Poslednú finančnú sankciu vo výške 3 000 eur udelila Rada televízii Markíza. Tá porušila zákon ešte v novembri minulého roka v Teleráne, kde boli umiestnené produkty, o ktorých televízia zreteľne neinformovala divákov ich označením.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.