Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
12.07.2019, 12:30

Sledovanosť Tour de France zatiaľ nedosahuje čísla minulého roka

Doteraz si najviac divákov pozrelo časovku v Bruseli.

4. etapa na Tour de France
Zdroj: RTVS

V sobotu 6. júla odštartoval 106. ročník najslávnejších cyklistických pretekov Tour de France, v ktorých Peter Sagan bojuje o rekordný siedmy zelený dres pre víťaza bodovacej súťaže. Preteky prináša naživo Dvojka RTVS.

​Doteraz sledovalo najviac divákov druhú etapu – 27 kilometrovú časovku v Bruseli. Pri obrazovkách bolo 225-tisíc divákov, ostatné etapy sa zatiaľ nad 200-tisícovú hranicu nedostali.

Priemerná sledovanosť prvých šiestich etáp je 173-tisíc divákov, v porovnaní s minulým rokom je to o 22-tisíc divákov menej. Minulý rok malo prvých šesť etáp sledovanosť 195-tisíc divákov a Dvojka si pripísala trhový podiel 20,8 percenta. Tento ročník si zatiaľ drží o 2 percentuálne body nižší podiel na úrovni 18,8 percenta v cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov.

Tour de France 2019 Víťaz Dátum Rtg(000) Share (%)
1. etapa: Brusel - Charleroi – Brusel Mike Teunissen 6.7.2019 162 18,9
2. etapa: časovka Brusel Team Jumbo-Visma 7.7.2019 225 18,8
3. etapa: Binche - Epernay Julian Alaphilippe 8.7.2019 148 18,4
4. etapa: Remeš - Nancy Elia Vivani 9.7.2019 144 17,1
5. etapa: Saint-Dié-des-Vosges - Colmar Peter Sagan 10.7.2019 167 19,1
6. etapa: Mulhouse - La Planche des Belles Filles Dylan Teuns 11.7.2019 190 20,6
PRIEMER     173 18,8
        
Tour de France 2018 Víťaz Dátum Rtg(000) Share (%)
1. etapa: Noirmoutier-en-Ile – Fontenay-le-Comte Fernando Gaviria 7.7.2018 131 16,5
2. etapa: Mouilleron-Saint-Germain – La Roche-sur-Yon Peter Sagan 8.7.2018 270 21,9
3. etapa: časovka v Cholet BMC Racing Team 9.7.2018 188 20,2
4. etapa: La Baule – Sarzeau Fernando Gaviria 10.7.2018 189 20,8
5. etapa: Lorient – Quimper Peter Sagan 11.7.2018 208 21,8
6. etapa: Brest – Mur de Bretagne Guerlédan Dan Martin 12.7.2018 181 23,8
PRIEMER     195 20,8
Zdroj dát: PMT/Kantar Slovakia

Priemerná sledovanosť celého uplynulého ročníka Tour de France dosiahla 203-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 22,2 percenta. Celkovo si ich pozrelo 2,13 milióna divákov, čo predstavuje 45,7 percenta populácie v cieľovej skupine 12+.

​​RTVS prináša priame prenosy od roku 2011. Ich sledovanosť prudko stúpla od roku 2012, odkedy na Tour štartuje Peter Sagan. Záujem divákov výrazne klesol v roku 2017 po vylúčení Sagana, preteky vtedy zaznamenali svoju najnižšiu sledovanosť. Najvyššiu sledovanosť v histórii dosiahol prenos z 15. etapy v roku 2016, ktorý si pozrelo 303-tisíc divákov s trhovým podielom 21 percent.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.