Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.07.2019, 14:05

Ministri sa vracajú na obrazovky. O divákov zabojujú v lepšom vysielacom čase

Pred jesennou premiérou nových častí TV Joj zreprízuje prvú sériu.

Ministri sa vracajú na obrazovky. O divákov zabojujú v lepšom vysielacom čase
Zdroj: TV JOJ

Vo štvrtok 1. augusta sa na obrazovky TV Joj vráti komediálny seriál Ministri. Dvanásť polhodinových epizód prvej série televízia zreprízuje počas štyroch týždňov, vždy v troch častiach za sebou so začiatkom o 20:35. Sitkom tak v repríze dostane lepší vysielací čas, ako mal pri svojej premiére, kedy ho televízia uvádzala až po hlavnom večernom programe.

Sitkom z fiktívneho prostredia slovenskej politiky uviedla Joj na jeseň minulého roka. V postavách bizarných postavičiek členov vlády sa predstavili Tomáš Maštalír (premiér Milan), Milo Kráľ (premiérov hovorca), Marián Miezga (minister vnútra), Helena Krajčiová (ministerka spravodlivosti), Lukáš Latinák (minister školstva), Richard Stanke (minister obrany), Jozef Vajda (minister zdravotníctva), Jana Oľhová (ministerka práce, sociálnych vecí a rodiny), Michal Režný (minister životného prostredia) a Jevgenij Libezňuk (prezident).

Seriál sa nevyhol sťažnostiam divákov, ktorým prekážalo parodovanie vzťahu vládnych predstaviteľov k cirkvi. Rada pre vysielanie a retransmisiu za druhú epizódu s názvom Národná púť, kde ministerka práce pripravovala premiéra a celý ministerský kabinet na púť do Levoče, udelila televízii pokutu 3 319 eur. Podľa rozhodnutia Rady v tejto epizóde odznelo viacero výrokov, ktoré vyzneli znevažujúco voči cirkvi a jej predstaviteľom.

Podľa generálneho riaditeľa JOJ Group Marcela Gregu išlo o nepochopiteľné rozhodnutie. Seriál Ministri totiž od svojho počiatku parodoval známe kauzy politikov a odzneli v ňom aj chronicky známe politické výroky ako do tankoch, človek človeku, skutok sa nestal, hlas podobný premiérovi…

Na svojom facebooku Grega uviedol, že satiru o cirkvi nepovažuje sa jej znevažovanie a že „hľadať hranicu medzi neraz i cynickým humorom, ktorý mnohokrát odráža javy v spoločnosti, a tým hanlivým a posudzovať ho v programe, ktorý nie je účelovo zameraný proti konkrétnej skupine ľudí, náboženstvu, menšine či etniku, je bez takéhoto kontextu nemožné.“ 

Ministri odštartovali vlani na jeseň so sledovanosťou nad 7 percentami a s podielom 26 percent v strategickej cieľovej skupine 12-54. Ďalším častiam sledovanosť postupne klesla pod 5 percent a podiel sa hýbal okolo 15 percent. 

Televízia Joj už má pripravené pokračovanie seriálu, druhá séria Ministrov bude mať premiéru na jeseň.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.