Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.07.2019, 12:50

Vlastník televízie Markíza zvýšil štvrťročný zisk o 21 percent. Slovensko dosiahlo najviac z piatich krajín

Výsledky prekonali očakávania firmy, rast bol v druhom štvrťroku najvyšší za štyri roky.

Vlastník televízie Markíza zvýšil štvrťročný zisk o 21 percent. Slovensko dosiahlo najviac z piatich krajín
Zdroj: TV Markíza

Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises (CME), ktorá na Slovensku vlastní televíziu Markíza a jej menšie stanice Doma a Dajto, zvýšila v druhom štvrťroku prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) o 21 percent na 73,3 milióna USD (v prepočte 65,4 milióna EUR).

V Slovenskej republike vzrástla OIBDA o 119 percent, z 3,9 milióna na 8,6 milióna dolárov. Je to najvyšší percentuálny nárast spomedzi piatich krajín patriacich do CME - okrem Slovenska je v skupine Bulharsko, Rumunsko, Slovinsko a Česká republika. Na porovnanie, v Českej republike, kde patrí do skupiny televízia Nova a ďalšie stanice, vzrástol prevádzkový zisk o 14,3 percenta na 32,3 milióna dolárov.

Pri konštantných výmenných kurzoch sa zisk CME zvýšil o 28,6 percenta, uviedla dnes firma v tlačovej správe. Čisté príjmy za štvrťrok vzrástli o jedno percento na 183,6 milióna USD, bez zahrnutia kurzových výkyvov sa zvýšili o osem percent. Príjmy z reklamy zostali prevažne bez zmeny, pri konštantných výmenných kurzoch však vzrástli o sedem percent.

Výsledky prekonali očakávania

"V tomto štvrťroku sme si nemohli priať lepšie výsledky," uviedol v prehlásení Michael Del Nin, jeden z generálnych riaditeľov CME. Dodal, že výsledky prekonali očakávania firmy a upozornil, že rast príjmov a OIBDA pri konštantných výmenných kurzoch bol za druhý štvrťrok najvyšší za štyri roky. Firma tiež mohla vďaka vysokému prílevu hotovosti znížiť svoj dlh o 100 miliónov eur.

Druhý generálny riaditeľ Christoph Mainusch dodal, že CME sa podarilo znížiť celkové náklady a zvýšiť počet divákov hlavných kanálov v hlavných vysielacích časoch vo všetkých oblastiach. Televíziám sa tiež na štyroch trhoch podarilo znížiť rozdiel s najbližšou komerčnou konkurenciou v hlavnom vysielacom čase.

​Čisté príjmy v Slovenskej republike v druhom štvrťroku stúpli o 2 percentá na 27,3 milióna USD. Bez zahrnutia vplyvu kurzových zmien sa zvýšili o 8,5 percenta. Súčasťou CME na Slovensku je spoločnosť Markíza-Slovakia, ktorá je držiteľom licencií na vysielanie televíznych staníc Markíza, Doma a Dajto.

Okrem Slovenska vzrástol zisk OIBDA v druhom štvrťroku aj vo všetkých ďalších krajinách. Vo všetkých krajinách tiež stúpli príjmy pri konštantných výmenných kurzoch, pri aktuálnych kurzoch však mierne klesli v Bulharsku, Rumunsku a Slovinsku.

Predaj roka

CME tento rok v marci oznámila, že zahájila prieskum svojich strategických možností, vrátane možného predaja celej alebo časti firmy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.